|
|
|
|---|---|
|
Hallå..och tack för åsikterna på mitt inlägg på importsidan... Nu till mitt huvudbry...har sålt bilen..och ska investera i en ny ..och valet står mellan en nästan ny 318d -08 med 143hk och 1900 mil på mätaren, comfort&advantage-pkt, eller en något äldre 320d -07 ,163hk men c:a 2500 mil på mätaren men samma utrustning i princip. Vilken är vettigaste att köpa.., med hänsyn taget till bränsleförbrukning, och körgädje..det skiljer c:a 30.000:- i favör till 320:n , men har någon erfarenhet av den nya 318? Jag kör c:a 4000 mil /år..mestadels landsvägspendling och tyvärr så måste man ju ta hänsyn till förbrukningen..*L*...vad säger ni..måste ha bilen senast fredag..så alla insiktsfulla åsikter tas emot... Ha det... | |
|
Svår fråga.... Ekonomiskt kan det nog kvitta, den lägre förbrukningen och skatten på 318d äts säkert upp av större värdetapp och kapitalkostnad. Planerar du att ha kvar bilen länge skulle jag gissa att 318d blir mest ekonomisk i längden. Vad gäller körglädje är det nog något du behöver avgöra genom provkörning. Bägge går ju dessutom ganska lätt att skrämma upp 30-40 hk med en effektbox. Mitt råd blir att du tar den av bilarna du tycker bäst om! |
|
| jaa provkörningen blir i veckan..så vi får se..men planerar nog att behålla bilen 3-5 år..beror lite på utvecklingen av bränslepriser..blir det en röd-grön röra nästa val..så får man väl börja cyckla..*S*............. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.