|
|
|
|---|---|
|
Jag har som sagt bytat ut min analoga klocka mot lilla färddatorn men ja lyckas inte ställa in tid och datum, det händer inte ett smack när ja trycker på knapparna. Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig med detta OBS ! Datorn lyser som den ska (tror ja) Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk | |
|
Kan tillägga att ja provat två olika färddatorer och det är samma problem på båda det går alltså inte att ställa in tid och datum. Ska tillägas at bilen är en -91a datorerna kommer från en -93 och en -95 om det kan ha någon betydelse Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
samma på min, med lilla datorn original, den går inte att ställa om man inte kopplar ur strömmen, testat detta? Matthias |
|
|
Jag har provat koppla bort strömmen men ingen skillnad. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
| Stå med allting avstängt. Vrid på tändningen, men starta inte motorn. Nu kan du komma in i "ställa-klockan-läge" genom att hålla "uhr" intryckt tills decimalpunkten blinkar. Samma sak för datum. Motorn ska vara av, men tändningen på. | |
|
Har provat detta också utan framsteg, decimalpunkten blinkar konstant av nån anledning. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Det här kanske är till nytta: Länk Om du undrar hur det gick för mig så kan jag avslöja att jag fick nog av allt trixande med kablar och tillslut satte tillbaka den väldigt moderna och fina analoga klockan! Om du lyckas få lilla färddatorn att funka får du gärna berätta hur du gjorde :) Min bil Länk |
|
|
Det känns som för mycket klydd för min del, ja tror ja gör som du e34briliant och sätter tillbaka den analoga klockan. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.