|
|
|
|---|---|
|
Jag har gått igenom alla papper som finns till min M5:a och det enda som inte verkar vara bytt på den är svänghjulet (har själv lagt ner ca 55" på den under tiden som jag har haft den) plus att jag har kvitton på ca 100" sista 18månaderna. Det står ju här på AP att många har fått byta svänghjul på sina bilar. Men jag undrar alltså när det brukar "dags" för det? Min kärra har rullat 14501 mil nui. Jag har inga vibrationer eller så,men är nyfiken på hur många som verkligen har bytt? Gillar fordon med fart | |
pg_ice |
det beror väl på hur man kör och om man kör mycket i stan stadskörning sliter mer på kopplingen man byter inte svänghjulet bara för att man ska byta man byter det när kopplingen börjar ge sig är du ute efter racerbils respons så byter du till ett alusvänghjul mycket bang for the buck med ett sånt! |
|
Ok...... Koppling är bytt på min bil nu våras kostade 11900:- Kopplingssats samt div bultar,muttrar,skruvar samt nån packning ingick. Men ska man byta svänghjul i samband med kopplingsbyte då? Eller har dom bedömt att det inte var nödvändigt kanske? Gillar fordon med fart |
|
pg_ice |
dom ser om svänghjulen börjar bli dåliga i värsta fall kan dom rugga upp slitytan. är svänghjulet slitet och man sätter dit nya lameller så slits dom ner snabbare än med ett nytt svänghjul |
pg_ice |
svänghjulen=svänghjulet |
|
När jag bytte koppling så lät verkstaden svarva ytan på svänghjulet några mm för att den skulle bli jämn. Kostade en femhundring extra. ___ //Ulf |
|
|
Ingen som svarat egentligen på vad frågan gällde. Men det kanske inte är så vanligt som jag trodde att man har bytt svänghjul? Hur ligger det till egentligen? Gillar fordon med fart |
|
|
Jag fick byta svänghjul på min men de var för jag fick vibrationer vid vissa varvtal. De sitter ju dualmass svänghjul på M5orna. Blir för stort spel så byter dom ut dom. Sen att man kör mycket stadskörning sliter inte så mycke koppling. Mvh Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.