AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
698

växelåds olja m3

Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
Hej!
tänkte fråga om det är nån som vet vilken olja som är bäst att ha i en m3 e46-02 växelåda och om det är hyfsat enkelt att byta själv.
mvh..
Gå till bmw så får du rätt olja. Och är det bra snubbar där kan du få en utskrift på vart du tappar osv skulle jag tro. Ville få en utskrift på kotankter till lambdasonder mm till en bmw för ett bra tag sedan. Då skrev han ut en bild på det samt artnr på delarna.
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
tack för svaret! men tänkte att jag skulle försöka att hinna med ett byte idag och på mekonomen så sa dom att jag skulle ha castrol SMX-S helsyntet 75w-85. vad tror du/ni om den? det ska va 1,2L i men när ser jag att det är max nivå, är det bara att hälla på tills det rinner över i påfyllnads hålet??
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
för dom som vill veta så är det bus enkelt att byta vexellåds olja på m3,an. i mekonomens tabell så står det att det ska va 1,2 liter men jag snacka med en kille som jobbar på bmw och man fyller på tills det riner över i på fyllnadshålet och då går det i ca 1,8l och det va enligt bmw helt ok. pluggarna skruvar man bort med 17,s hylsa. tiden det tar är ca 15min.
Länk

Där får du reda på vilka oljor du ska ha i bilen och hur mycket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.