AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.813

Entusiastägd 330Ci säljes?

Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Jag har så bestämt mig för att prova försäljningslyckan trots dessa finanskristider..., Bilbytardjäveln har helt enkelt flugit i mig nu efter 2 år och jag har fått ett Imolarött begär, gärna en likadan som den jag säljer fast i nyare tappning!

Ge gärna feedback på min annons, som än så länge bara ligger här på Autopower! Det är den safirsvarta 8900 milaren från 2001...
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Mycket bra annons, mycket bra bilder och mycket bra bil....saken är biff. Det enda jag reagerade på är att du la så mycket krut på att förklara däcken, men det är jag!

Annars så lycka till...

Hur var det här då?
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Och så har jag nu lagt ut den på Blocket; Länk

Bra annonser båda två och jag måste gå mot Ahab när det gäller däcken =) Tycker tvärtom att det är bra att det står i annonsen vad det är för däck så att eventuella intressenter direkt ser att det inte sitter lågbudget däck med tveksamma egenskaper på bilen. Det faktum att du inte snålat in på däckvalet är ju också ett tecken på att du inte tvekat att lägga de pengarna som krävts för att hålla bilen i så bra skick som möjligt.

Så skulle jag se det som potentiell köpare iaf.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Det skulle jag kunna köpa att det är för att tydliggöra att bilen kostats på med bra grejor, men jag retar mig något fruktansvärt när folk som tittar på bilar i den prisklassen klagar på att det bara är 4mm kvar på däcken som att det skulle avgöra om man köper en bil.

Hur var det här då?
Bra och tydlig annons. Min kommentar är bara, saknas xenonljus? Lite synd i så fall eftersom jag har för mig att detta ingick i det obligatoriska komfortpaketet på de svensksålda bilarna.
Troligtvis gör avsaknaden inte bilen mer svårsåld eftersom utrustningsnivån i övrigt är hög och miltalet lågt.
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Kristoffer_L,
Du är uppmärksam och har helt rätt, dessvärre saknas xenon och jag är medveten om att det är ett minus i protokollet. Dock tror och hoppas jag att det vägs upp av den övriga relativt höga utrustningsnivån, t ex PDC, taklucka och elstolar med minne. Men framför allt av det fina skicket och lågt miltal.

Än så länge har intresset varit relativt lågt..., men jag gissar det krävs gott om tålamod i dessa tider.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Sitt lugnt i båten! Har man en fin vara så kommer det köpare, men jag vet hur det är och man mår nästan lite dåligt om inte inkorgen är full med intressenter dagen efter man lagt ut den. Det absolut längsta det tagit mig att sälja bil var 2veckor och jag har aldrig varit billigast.
Din bil ser mycket fin ut så det kommer att lösa sig.

Hur var det här då?
Om jag var intresserad av en 330 skulle jag kollat in bil direkt, riktigt fin bil och bra annons. Jag vet hur det är med svalt intresse, har annonserat min M3:a länge och det verkar som om lägsta pris är viktigast för de flesta köpare. Men förr eller senare kommer någon som uppskattar bra skick/utr före "billigast på blocket".

/Micke

Länk
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Hmm, skulle sortera och lägga till några bilder i annonsen och någonting händer vilket får till följd att annonsen inte längre visas i sin helhet. Det står något felmeddelande under huvudbilden och fältet sär vanligtvis kontaktuppgifterna visas är borta. Så jag antar att mitt enda sätt att komma runt detta är att lägga in annonsen på nytt... SUCK!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
maila supporten, de brukar vara hjälpsamma!

Mvh Johan
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Jag fick helt enkelt lägga in annonsen igen, passade då också på att tillfoga ytterligare lite fler bilder!

135'an i coupéutförande, som jag provade i torsdags, var nog det som gjorde att bilbytardjäveln flög i mig. Dock för mycket pengar för relativt lite extra... särskilt som den är extremt opraktisk också.
När jag sålde min 320 -04 förra året frågade i princip alla spekulanter om xenon fanns (eller "Kseonljus" som många säger :-). Den såldes ändå relativt enkelt men Kseon verkade vara mantra för en del.
Skall bli intressant att se hur försäljningen går. Det gäller att finna någon som är beredd att betala ca 120kkr för en 7-8 år gammal bil, vilket inte alltid är lätt.

Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Måste säga att försäljningen gick snabbt och smidigt. Idag sålde jag bilen och jag fick vad jag begärde!

Nu har istället jakten börjat på något nytt, då det Imolaröda begäret ska stillas. Men inser att jag får bredda mitt synfält till att även överväga andra kulörer. Tankarna går åt många håll; 330Ci fast nyare och med M-paket, 335Ci, 120dM eller kanske en E34 525 och en slant på börsen. Tills vidare fräser jag omkring i en VW Golf TSI med DSG-låda, och just den lådan ger mersmak!

Tips på lämpliga objekt?
Gratulerar!

Förstår vad du menar med begäret efter imolarött - är själv inne på samma linje. Trist bara att den inte längre tillverkas men en 330 E46 facelift M-tech II i imolarött är, precis som du säger, väldigt inbjudande...

Hade tidigare tänkt satsa på en 325/330 E90 men nu blir det en 330 E46 och ännu en slant i aktiehögen... =)
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
På temat >>Imolarött<< så är detta exemplar, bortsett från eftermarknadsfälgarna, nära nog estetiskt fulländat; Länk

Att den dessutom har avtagbar dragkrok gör det ännu svårare att motstå. För väl då att den har gått för långt och saknar navi för att vara intressant till det priset!
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Såg att just det exemplaret figurerat på Autopower tidigare, fast då under annan ägare; Länk

Någon som känner till den?
De fälgarna som sitter på i din sista länk, gör sig betydligt bättre än bbs:en.

Här är ett annat fint ex - dock en 325:a men attans vad snygg den är...
Länk

Eller kanske denna...
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.