|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder är min fråga inför våren. Hade redan planer att köpa en M3 e46 förra våren. Men efter dåligt utbud på marknaden så blev det tråkigt nog ingen alls. Är därför rädd att detta kommer ske igen, eftersom man är ute efter en så sällsynt färg som Silver Grey. Så då undrar jag om en 335 coupe kan vara något bra alternativ? Körkänsla osv osv? Känns väldigt tråkigt om man ska behöva välja bort M3.an, som är min drömbil. Men vad skall man göra?! Mvh Fredrik | |
|
Här har du en i alla fall.... Länk Ang. de bilar du frågar om så tror jag att 335:an är ett utmärkt alternativ till M3:an. Men hur du än vrider o vänder på det, så ur ren prestanda synvinkel tror jag att du kommer uppskatta M3:an mer dels pga prestandan men också känslan som saknas en aning i den mycket tystare och bekvämare 335:an. Å andra sidan är ju 335:an en modernare bil med allt vad det innebär..... Två fin fina bilar hur som helst... Lycka till!! M.V.H Dennis |
|
|
Min personliga åsikt är att det är 2 helt olika bilar. M3 E46 är busig,rå grym och sjukt rolig att köra. 335 är trevlig, men mer trevlig om busig om du förstår vad jag menar. Det jag verkligen saknar i 335 är karaktär, bilen är så fruktansvärt vridstark från början till slut så man märker aldrig av draget i bilen. Lite åt hållet FÖR perfekt. Och sen har vi ju ljudet i M3:an som är SÅÅÅÅÅ underbart... Vilken bil du än väljer är det såklart tokfina bilar som kommer att ge dig ett sånt där fånigt leende massor med gånger. Lycka till med köpet! Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
| Du skall ha en M3a :) . Inget snack om det. | |
|
Hej, är själv ett M3-fan. Har dock för att E90 i grunden är en mer välbalanserad bil än E46. Det har väl inte mer än visat sig på konbana, där 330 E90 har varit snabbare än M3 E46. Har för mig att detta gäller både Bilsport Superstage och Automobil A-test. En 335 E90 med något vassare motorstyrning behöver nog inte vara ett så dåligt val, även om det är bankörning som eftersöks. Rätta mig gärna om jag har fel. Hälsningar /Johan |
|
|
BMW M3: Du har rätt i det du säger, en 335i är minst lika vass som en M3 E46 i chassiet. Se bara på testet på Nürburgring där 335i E92 kom bara 4 sek efter M3 E46, trots avsaknad av diffbroms. Dock är skillnaden större vad gäller känsla och agressivitet. En M-bil är alltid en M-bil! |
|
|
Rica-trimmad 335 med eftermonterad diffbroms såklart ;) Länk Länk Länk Länk Länk Mvh |
|
| varför har ingen nämnt 135 coupe :D | |
| Pga rubriken...............kanske:-) | |
|
jag personlig skulle inte välja e9x 335 framför en e46 M3, hellre A5/S5 före e9x från grunden är e9x inte aggresiv nog att mäta sig mot en gammal e46, som någon sa i e46fanatics "335, just a regular 3-serie with a turbo" själv kommer jag troligen byta mig till en '09 S5 CVT när den väl finns som beggad "don't imitate, innovate!" |
|
| Man får hålla tummarna på att det kommer upp nån till vintern/våren. Annars får man väl ta sig en funderare, för denna sommaren skall jag inte va billös om man säger så :) | |
| Perssonligen skulle jag hellre köpa en nyare bil än en bil som är utvecklad på 1900-talet. Men sen beror det ju på vad du ska använda bilen till. Men själv skulle jag köpt en 335 före en m3 alla dagar i veckan. OM du inte ska ha den för bankörning största delen då hade jag valt m3e46 | |
|
Någon skrev att ljudet var/är underbart på M3 E46...Jo,det stämmer väl lite högre upp i registret,men på tomgång och lite lägre varv låter den ju mesigt kort sagt..därmed inte sagt att 335:an låter "bättre" eller mera osv osv.. Men i frågan om 335:an är ett bra alternativ?.. det är i princip omöjligt att svara på... JAG tycker ingenting i den frågan,beror ju på x-antal faktorer... Mvh Janne. |
|
|
Utvecklad på 1900-talet:-) Låter ju nästan som om du pratar om en T-Ford eller nåt:-) Men jag förstår vad du menar (det gör nog alla). Tyckte bara det var en rolig formulering... |
|
| sätt på gruppem avgassystem på m3:an så låter det bra :D | |
|
DennisH Jo jag hoppades att ni skulle förstå;-) Men jag håller med Janne T att det beror på många faktorer och vad man har för önskan av bilen. Skulle jag köpa som enda bil skulle det bli 335 men om det är en andrabil som ska vara för lek och bus hade jag valt m3. |
|
| ställ dig frågan oxå om du verkligen vill ha en bil som inte har diffbroms? för det alternativt kan du inte få på en 335a för att den inte skulle konkurera för mycke med m3an. med den effekten som 335an har måste de bli både tråkigt o jobbigt utan diffbroms. jobbigt speciellt på vintern då det spinner o kränger otamt. | |
|
Men det finns diffbroms att köpa för eftermontering: Länk Mvh |
|
|
Helt obegripligt att alla bmw modeller idag, allra helst 335an saknar diffbroms.. Det är v8or och 6or med dubbelturbo, men diffbroms, nej :( |
|
| Heinrich: det är nog för att de bilarna inte ska konkurrera o kännas så sportiga som M bilarna är tänkta att vara. sen har ju BMW på senare år blivit mer svenssonbil. inte alls lika råa och hårda i varken utseende eller körupplevelse på den gamla 80 talstiden då BMW kändes mycket mer unika o egenspråkiga. det känns verkligen som märket håller att gå i graven, iaf när det gäller deras särpräglande. speciellt om man tänker på dagens utseende o alla suvar med förväntningar på M modeller av dessa. lite of topic kanske.. men tråkigt utan att de känns allt för proviserat att säga så. känns nästan solklart att nästa M3a o M5a kommer med turbo oxå. | |
|
Jag köpte en 335 Coupè efter min M3e46:a och kan bara ge min högst personliga åsikt och den är att 335:an var för slät struken och tråkig. En fantastisk bil utan hjärta. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.