|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 318i -88 har börjat gå dåligt. Det hela började för några veckor sedan och innan dess hade jag bara märkt några få hackningar vid körning. Nu går den mer än ofta dåligt, d v s den svara inte på gasen och går dåligt på tomgång. Plötsliga tändmissar kommer då och då. Det underliga är att det inte har någon som helst betydelse om motorn är varm/kall. Stundvis kan motorn också gå "klockrent" och sedan i andra stund "som en påse nötter". Det jag har kontrollerat/bytt är följande: Vakumslang från bränsletrycksregulator - bytt Vakumslang ifrån kolkanister - bytt Tändstift - bytt Fördelare/rotor - kontrollerat Luftslang - kontrollerat Insugspackning - kontrollerat Luftfilter - bytt Bränslefilter - bytt Allt ovanstående ska vara okej, den dvs den ska inte dra varken tjuvluft, eller vara täppt i filter. Fördelaren är jag dock något osäker på, den ser ganska så sliten ut men inga brännmärke finns. ¨ Har besiktning snart så skulle uppskatta mycket om någon kom med förslag. Tack på förhand! | |
|
Min 318-88 vägrar varva ur på de högre växlarna och går dåligt kall utan att svara på gas om man trycker på, hur långt har din gått? Om över 20000mil är jag säker på att bränslepumpen är boven, själv har jag bytt det mesta förutom den, ska vara vanligt på E30 att just bränsläpumpen blir dålig efter 20000mil. Alternativt LMM kan vara dålig, men det var inte min. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.