|
|
|
|---|---|
|
Vet någon några bakgrundsfakta om denhär bilen? Vem som har ägt den? Tycker ni att jag ska slå till? BMW m5 e4 1994 3,8l Blocket: Länk Tacksam för svar! | |
|
Förlåt, jag är bara tvungen. Den måste ha väldigt unika fälgar :D "18"AC schnitzel fälgar" roflmao :) __________ |
|
| ja precis, är ny inom bmw världen , men schnitzer heter det väl..:) Är det annars e39 originalfälgar? | |
| Jag skulle nog skippat den pga av inte alltför lockande annons.. Men kan ju vara en bra bil ändå om den är väldokumenterad och allt ser ok ut. | |
|
Länk Länk Länk Skulle jag nog mer rekommendera. |
|
| Tack för länkarna, men min plånbok är nog för tunn för att kunna ha råd med så dyra m5:or, måste kunna serva den också. | |
|
Det kan många gånger löna sig att köpa en dyrare bil med bra historik, servicebok, antal ägare mm. Den bilen är oftast med värdebeständig när du själv skall sälja. Bilarna i canderssons länkar är mycket fina. Priserna är utgångspris så det borde gå att förhandla. Det betyder inte att den bilen du länkar till är ett vrak, bäst är som vanligt att titta/provköra. På www.e34m5.se finns mycket info om M5 som kan vara bra att veta. mvh Daniel . Länk Progress through pain |
|
| renoverad framvagn = krockad bil....fast med andra ord då he he... | |
|
Renoverad framvagn kan också betyda utbytta bussningar osv pga glapp. Man behöver inte måla fan på väggen varje gång. (Sedan är det nog mer regel än undantag att äldre M5or stött emot något någon gång) //Lövet |
|
|
M5 -95an var ju bara så läcker! Tänk om man hade garage och ställa den i, då jäklar skulle man åka M5. Ställer man prestanda och känsla mot inköpspris så måste M5 E34 sena årsmodeller vara bland det mest prisvärda man kan åka idag. //Lövet |
|
|
Andreas_Lofgren: Japp den 95:an det länkas till är en fin bil, mycket bra skick mekaniskt (jag vet för jag har synat den i ca 1.5 timme, haft den upplyft osv), rent mekaniskt hitta jag endast 2 saker att anmärka på (litet läckage packbox ingående axel i diffen, den andra var att de främre casterstagsbussningar uppvisade en liten antydan till EN spricka vardera, vilket egentligen är helt normalt då vi alla vet att bussningar får såna här "sprickanvisningar" när de flexar, det är inga som helst oljud från framvagnen) alla dämpare e snustorra, sprojtans nya skivor fram (inte ens inslitna!) osv...Bilen går oförskämt bra vad jag kunde bedöma. Lacken är original o det finns lite att anmärka på där, men inget som man inte kan stå ut med. Förstå mig rätt lacken ÄR fin men vill man ha den super-duper så är det en hel-lack som gäller pga div stenskott samt mindre "rostangrepp på klassiska ställen", tex framskärmskanterna där allt grus-sprut hamnar... Invändigt är den mycket fint. Jag har en uppfattning om vad den bilen är värd men jag tänker inte skriva ut den här, och om ägaren säljer den för det priset så är det en bra affär både för honom o köparen, men min gissning är att ägaren inte säljer för det pris jag tycker den är värd...Den som köper denna bil gör en bra affär även om priset springer iväg lite, fast man skall nog köpa den lite mer långsiktigt än att bara ha den ett eller två år...Hade jag inte redan haft en M5 E34 så hade den varit en klar aspirant! |
|
|
Dawwe. Eddies M5 är en av de finaste m5.or jag har set. De är mycket nära vän till mig som ägare den. Han snålar aldrig på sina bilar. Jag var själv inne på och köpa den. Men nu ska jag sälja alla mina bmw. Har för många bilar. Har en volvo v70 d5 som bruksbil och en 800hk impreza. Men tyvär kan man inte undvika och köpa bmw.. Får se hur det blir. Men hoppas att jag har bestämt rätt. Jonas M-power |
|
| Jonas 320: Ja den är väldigt fin, speciellt mekaniskt...Fast om jag får sticka ut hakan lite så är min M5 i bättre skick (iofs har jag snart plöjt ner 120" på den exkl inköp så...Men utgångsskicket på min bil för 6 år sedan var ungefär detsamma som Eddies har nu). Hans M5 ser jag som ett av de säkrare köpen, det gäller bara att hitta en köpare som inser detta oxå... | |
|
Ja men tyvär så utgår de flesta efter priset inte skicket. Jonas M-power |
|
| Japp den är grymt snygg, lätt att man skulle köpt den ifall man inte redan hade m3an. | |
| den där 95an va ju inte dålig.,.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.