|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa en 120d men blir väldigt fundersam då så många nästan nya är till salu på blocket med privatpersoner som säljare. Är det väldigt mycket problem med just 120d? Vill inte köpa en ny problembil det räcker med min E39... /Samuel | |
| Är i alla fall inte särskilt nöjd med min 118d. Rutkrångel. Mjuk lack. Stötig pga run flat-däcken. Små innerutrymmen. Visst, den är pigg, rolig, snygg och snål, men jag skulle nog valt en begagnad 3-serie idag. 120d är ingen miljöbil, vilket betyder högre skatt och ingen premie. Den är dock ordentligt pigg och rolig, går som ett spjut. | |
| Har du sportchassi? | |
|
Ordentliga problem med bränsleinsprutningen, komplett byte av allt i bränslematningen inklusive tank förekommer lite väl ofta på 120d, har inte märkt samma på övriga BMW med samma motor. Stephan |
|
| Precis som alla nästan nya lägenheter och nästan nytt allt så beror det nog på de senaste månadernas oroligheter på börsen osv. | |
|
Bästa BMW:n hittills. Kan rekommendera den varmt. Köpläge om det finns många ute! |
|
| Jag tror helt enkelt det beror på att det finns många missnöjda 1-serie ägare. I tidningen Motor's nybilsenkät hamnda 1-serie i den nedre delen av listan. När det gällde "Underlåtit att utföra beställt arbete" så hamnade de sist. "Väntat länge på service och reparation" så kom 1-serien näst sist av de 49 bilmodellerna. | |
| Galello; Och i samma lista hamnar 5- & 3-serien på första och tredje plats. Man undrar om verkstäderna prioriterar större bilar !? | |
|
Lade ut min -06 på Blocket häromveckan, vet inte om den räknas som "nästan ny" med två år på nacken. Men jag kan då bara ösa lovord över bilen, antagligen den bästa jag haft någonsin, alla kategorier. Inte det minsta problem, dessutom antagligen den roligaste BMW näst M3 (och 130/135/123...) man kan köra. Missnöjd? inte i närheten! Som jag förstått har det väl varit en del barnsjukdomar på 177 hk motorn men min 163:a har då bara tuffat och gått hela tiden. Billigt dessutom. Jag säljer bara därför att jag ökat på bilparken med två andra bilar sedan jag köpte denna, och den har blivit lite överflödig. Kan lika gärna ha en billigare bil att köra med till stormarknaden... Men vill ingen ha den så behåller jag den med glädje i 10 år till! |
|
| Stephan735i, har du koll på om det problemet är åtgärdat från fabrik från årsmodell -09? Eller visst tillverkningsdatum? | |
|
Många köpte 120d med M-paket som var starkt subventionerat. Nu när rabatten är borta så kan man göra en skaplig affär trots dessa tider. Länk |
|
|
Grandy, det stämmer säkert att de prioriterar de större modellerna. Det märker man när man ska beställa tid och servicerådgivaren frågar efter bilmodellen. Jag tror inte de lägger ned så mycket tid på att rätta till eventuella fel vid service på en 1:a. Det är viktigare med kunderna till 5- och 3-serien. |
|
|
Jag har väldigt svårt att tro att 1-serie ägarna generellt är missnöjda och de är därför det finns så många till salu. Man skall ju komma ihåg att det sålts enormt många 1-serie de senaste 2 åren, i synnerhet 118d och 120d och det leder ju till stort utbud på begagnatmarknaden. Själv byter jag bil efter 1-1.5 år så om detta räknas som "nästan nytt" tycker jag inte det är något konstigt att de annonseras BMW CS #5139 |
|
|
Försöker byta bil varje år. 2500mil på mätaren. Nästan ny? Säljer för att jag vill ha en Z4 M. |
|
|
Jag bytte min M5 e39 mot en 120d 177hk med M-sport. Jag har inte ångrat mig en sekund. Har inte haft några problem alls efter 15 månader och ca 1800 mil. Bytte bort min M5:a just pga alla problem. Jag kan varmt rekommendera 120d! Själv kommer jag inte göra mig av med min på ett bra tag. |
|
| J.L, hur kan du byta bil så ofta, alltså få ekonomi i det hela? | |
| Bytte från en fullutrustad 320i touring till en 118d av "ekonomiska skäl", dvs politikernas enorma aptit på att sätta dit bilägarna. Men mellanskillnaden resulterade i ett billån på 100k, som i dessa tider är svindyrt. Så jag är tveksam om bytet var så lyckat.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.