|
|
|
|---|---|
|
Tjaba alla BMW freaks! Har planer på att göra en riktig (värsting) bygge av min 323 E21:a, självklart ska de va en sugmaskin. Men jag vet inte vilken motor jag bör använda? Orginal motorn e väl inget å ha om man ska ha mycket effekt eller? Är det nån som vet vad det är för motor som sitter i Kristian Tigers Rallycross BMW, altså Krokströms gamla RC-bil? Det vore kul med lite fakta om Tigers RC-maskin om nån råkar ha det. Kom gärna med förslag om vilken BMW 6:a jag bör sugtrimma. Och ni som har hört Tigers RC-maskin vet att den låter så jä........la gött på höga varv, uhh man ryser nästan när man tänker på det.. mvh cossi | |
|
Tigers motor är en S50 i grunden (3,0 M3). Numera kör han utan Vanos. Varvar 9000rpm... :-) Räkna med sexsiffrig prislapp för enbart trimning! Vill du ha nån form av viktfördelning bör du bygga på en M52 (helt i alu). Billigaste sexan att trimma är nog M20. Då klarar du dej under 50.000:- för en värstingmaskin. Då snackar vi runt 250hk. Smartast är nog att lyfta i en standard S50 (typ 20.000:- och 290hk). Sen är det inte helt lätt att få vettig väghållning i E21:an, tyvärr. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.