|
|
|
|---|---|
|
ombord datorn har slocknat,ingen radio,cd eller gps funkar. -när jag sätter på blinkertsen så blinkar det ute på bilen som det ska men ej inne i kupe'n -har kollat de säkringar i handskfacket som finns men ser inget konstigt.. Finns det fler säkringar ngn. stans? Mjukvarofel eller? -och lysdioderna inne luser ibland kraftigt och sen normalt eller svagt - har provat att ta loss minus polen på batteriet någon minut, utan resultat! Jag behöver lite tips! Tack! mvh. drive.bmw drive.bmw | |
|
Typiskt! glömde att säga att det är en 330xi -01 E46 - kan det vara ett jordfel ? tips Tack! drive.bmw |
|
|
nu har bilen stått med motor o kupe' värmaren på under natten samt utan batteriet påkopplat. Vid start i morse så funkar radion,samt att onbord computer i vis mån. -däremot så lyser bromsljusen konstant nu!?.. - även ABS , DBC, handbroms i displayen.. Hittar ingen fukt i bilen! men det känns som om det finns en elektronik box, dator ?? eller liknande VAR SITTER DEN! drive.bmw |
|
|
Hmm verkligen ingen som har en ide'?? drive.bmw |
|
|
Om bilen har drag så kan ju en fel källa vara elkontakten vid draget som kanske har ärgat. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Var inte länge sedan jag gjorde rent allt där men har haft ett glapp i kärran när jag sätter i kontakten/ sladden.. -ska kolla det igen! tack drive.bmw |
|
|
Nu har jag monterat en ny kontakt till dragkroken på en firma i Bengtsfors, Walters bilelektriska, de sysslar oftast med att renovera startmotorer , generatorer. Du lämnar in din och de blästrar och målar dem efter att ha bytt ut det som är kasst. attans duktiga till ett bra pris. de tog bara 350kr. för att riva ner kontakten och montera en ny, arb. o material! -Men felet är kvar! så i morgon ska jag till en firma i Åmål som får koppla upp bilen i datorn och felsöka. drive.bmw |
|
|
Hej! Ville bara säga att jag har ungefär samma fel! Började för ca 1 vecka sedan när jag skulle köra till jobbet. Plötsligt "flippade blinkersen", precis som du säger. Den blinkar ute men inte inne i bilen. Dessutom har jag märkt att VÄNSTER sida på multiratten även strulade i samband med detta. Det gick alltså inte att höja/sänka volym mm... Jag stannade till, stängde av bilen, startade om, och plötsligt funkade det igen! Igår inträffade samma sak, och även Radio/CD lade av! Nu står det bara "Disabled" på den :( Vad f*n kan det vara för fel? Har du kollat med firman i Årsta? |
|
|
hej! var inne med bilen och felsökte på "vanlig" verkstad, men allt de kunnde se var att ngt, med bromskontakten kan jävlas(den under pedalen) sen såg de att något är knepigt,typ mjukvarofel.. det ända som de rekomenderade var: åk till BMW Karlstad och få bilen undersökt.. -Så det ska jag! tid beställd den 12/11 (tvättade bilen igår,ej motortvätt utan helt vanligt. Då la sterion av igen samt blinkerts i panelen och bromsljusen slocknade samt att torkarna fram la av!) men nu på morgonen så lös bromsljuset konstant igen och torkarna funka,även radion.. multiratten är fortfarande ur funktion Blir inte klok på detta.. Kan vara ett fel på ABS kontakt ute men jag tvivlar..inte med alla dessa fel.. tja ja, det blir väl dyrt och bra ngn. gång :=) felen: -bromsljus hela tiden -ingen multiratt -ABS lyser -ingen DBC -ingen GPS -ingen färddator drive.bmw |
|
| Känns som ditt kombiinstrument har packat ihop! | |
|
aj aj inte säga så! :=) nja säkert bara ett litet fel...visslar! Fast jag märker att bilarna bakom mig håller avståndet jätte bra nu, då bromsljusen lyser konstant, alltid något! ha ha Sen om någon frågar så om bromsljusen brukar jag svara: - det är ett sånt jävla drag i bilen så jag får stå på bromsen konstant! drive.bmw |
|
|
Tja efter mycket om och men samt verkstad 8h och diverse återställningar med dator mm. utan att något blev bra.. samt x antal tusenlappar kan jag NU säga vad felet var! - Bilbatteriet!! hur fasen kan de missa en sådan grundläggande sak.. - märkte det hela när fösta kylan kom, och bilen knappt starta, nytt batteri 1500kr. sedan var allt bra.. så nu blir det ett samtal och feedback med BMW i Karlstad. drive.bmw |
|
|
Intressant! Jag har nämligen problem med xenonljus (alla delar till dessa är bytta) samt att all belysning i bilen slocknade för en stund igår. Efter min 520 E39 känner jag till att BMW (och kanske andra också) lätt får diverse el-fel när batteriet börjar bli dåligt/urladdat. Ska tipsa min verkstad om detta då jag lämnar in den nästa vecka. Jag har garanti kvar, så jag kommer iaf så småningom få reda på vad som var fel :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.