AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.078

Vad är detta för billarm?

Le
129
Leonid
135i Coupe
Nån som kan säga vad det är för billarm?
Är det orginal från BMW? eller nåt annat "hitte-på"?
Hur funkar alla dessa 4 knappar? Det surrar olika av varje knapp. Men en del funkar att larma av medans en del inte..? Varför då? Äre det för att kunna styra fler fordon eller typ garageport osv?
Bild här: Länk

Vad är det för fabrikat?
Tacksam för hjälp!
// Leonid

BMW-320I E36, M50 B20
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Fjärr till ett Cargard-larm är det. Se länk för mer info.

Länk

2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Den stora knappen larmar på och av, de andra är programmerbara. Kör till någon firma som installerar Cargard-larm så kan de säkert ta reda på vilken knapp som gör vad.

Länk kan du se vilka återförsäljare som finns i din närhet.

mvh
Tomas
Le
129
Leonid
135i Coupe
Ah schysst! :)
Som tur så finns autoexperten här i stan som säljer just cargard. Blir att åka dit och köpa ett par extra fjärrkontroller. Den jag har nu får jag trycka stenhårt på för att få den att fungera. Ändå så hade jag isär den, gjorde rent med elektronikspray och bytte batteri.

BMW-320I E36, M50 B20
Le
129
Leonid
135i Coupe
Btw, hur programerar man fjärren? kan man göra det själv eller måste det ske hos leverantör?

Mitt förra larm på min cheva så räkte det att kortsluta två piggar och sen hålla in larm på /av-knappen på fjärren, vänta att larmet blinkar till, sen klart.

BMW-320I E36, M50 B20
Man proggar själva larmenheten i bilen enligt ett speciellt schema i manualen. Jag tror du hittar bruksanvisning hos Länk

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.