|
|
|
|---|---|
|
Skulle för första gången montera min avtagbara dragkrok på min E46 320 Touring i går. Kroken "knäpper" på plats riktigt, men det är omöjligt att dra ut den lilla röda nyckeln. Har testat att vrida nyckeln i bägge riktningarna, men den sitter som berget..... Kroken är, vad jag tror, en BMW original tillverkad av Westfalia. F-n, har bokat släp till på lördag - tacksam för tips. | |
| Orignalkrokarna har ett vred, som både ska vridas och skjutas axiellt för korrekt låsning. Vridningen brukar funka, men i axiell led kan det kärva så det inte riktigt 'sätter' sig - då går inte nyckeln att ta ur. | |
|
Hade själv samma problem med min krok i somras.. åler en hel del grusvägar och tyvärr kryper det in lite damm och små gruskorn som man spolar in ytterligare med tvätten osv.. Jag gjorde som så att jag drog loss hela nyckeln och dess cylinder och täppte med en gummiplugg! Låscylinder är endast intryck i plastvredet, och går med lite lirkande och rak axiell kraft att dra ut. Låset i sig har heller inget med själva låsfunktionen för draget mot balken att göra, endast ett mindre stöldskydd! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Du kan ju köra med dragkroken utan att ta bort den lilla röda nyckeln.. Nyckeln är ju bara där för att låsa så att ingen kan stjäla din fina dragkrork när bilen är parkerad och har ingen som helst inverkan på att själva kroken sitter kvar på bilen när du har släpet påkopplat. Har krokfastsättningsanordningen "snäpt" på plats och vredet står på gröönt så är det ju lugnt. //amullo --- Länk |
|
|
Tack för alla svar! Jag tog en sväng förbi BMW och precis som ni säger så är det bara stöldskyddet som är ur funktion på min krok. Fastlåsningen fungerar som den ska. Verkstan tipsade om mycket rostlösningsolja och försiktigt försöka få ur nyckeln. |
|
|
jag har min dragkroken på alltid och aldrig har kärvat, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.