|
|
|
|---|---|
|
Lönar det sig att köpa Haynes Gör det själv bok? Är det bra information på reparationer o.s.v? | |
|
man kan lika gärna springa och låna den på biblioteket om man nu behöver den. det är ju en blandning av e28 e34 och e30 så det är lite lite information om just e34. så jag tycker inte att deet är lönt att köpa den mvh kim |
|
|
Haynes har gjort det väldigt enkelt för sig, ta mitt exempel, byta handbromswire på 528i -87, tittar man i boken så drar man bara ur vajern efter att ha lossat en mutter i kupén, det visade sig vara krångligare än så, 'gör det själv' blev 'bekant med verkstad'. Det är säkert ett flertal punkter som missats på några modeller. I det stora hela tycker jag den är helt okay, men har du den på biblioteket så kan du lika gärna låna den ett par veckor när du verkligen behöver boken. |
|
| Servicemanual av högre kvalisort hittar du på: Länk | |
|
Visste inte att det ens fanns i biblioteket, lika bra och låna än att köpa. Måste ställa in ventilerna för att få slut med tickandet. Så Haynes gds bok duger väl till det iaf. |
|
|
Känner en viss tvekan till Haynes gbs böcker... Kopplingsscheman stämmer dåligt med verkligheten. Det står visserligen något i stil med "typiskt kopplingsschema till xxx" , men efter att ha kollat stämmer det ganska dåligt (E28). Samma gäller ett par andra jag kollat tex till E30 gröna boken, till trenollan stämmer boken dåligt med. Det allra bästa har jag i min gamla Haynes bok till SAAB 900 där det står att "Vid en större karosseriskada kan det vara lämpligt att ta bilen till en volvoverkstad där det finns efoderliga jiggar" Hmmmm. LTK, Artisblau glidare i Alingsås |
|
|
Hoppas verkligen att du lyckas med att få bort tickandet efter ventiljustering, men bli inte förvånad om det tickar på som vanligt. Jag säger som så många andra: "Det finns mycket på forumet om det här ämnet". Sök och finn tröst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.