|
|
|
|---|---|
|
Har en polare som har en 523iA bensin som låter diesel. Bilen har varit inne för kontroll 3ggr varav en gång har de bytt spridare och tändstift. BMW påstår att den skall låta som den gör? Någon som vet nått om detta eller har sett nån servicebulletin? Har man en bensinbil så vill man ju inte att den skall låta diesel. | |
|
Årsmodell?...skiljer ju en del mellan årsmodellerna vad gäller motorn(iaf efter facelift s.a.s) Farsan har en 523i -07:a och den går mjukt och fint utan missljud mig veterligen...det lilla jag hört iaf.. Vet att det finns någon tråd där en ägare hade stora problem med sin 325 motor med knackningar och missljud osv..Vet inte riktigt hur det gick med den vagnen till slut,men kanske idé att leta efter denna tråd.. Mvh Janne. |
|
|
Länk Hittade tråden iaf....kanske finns några tips där även för din polare? Mvh Janne. |
|
| Det är en 08 | |
|
Tja...jag har som sagt inte hört själv något missljud på den motorn,inte heller farsgubben har klagat på något dylikt.. Han har ju likadan motor som i din polares vagn..dvs 190hk varianten.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.