AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.795

lufta koppling hur svårt ska de vara?

Nyss skiftat växellåda samt slavcylinder till kopplingen. Grisat hela dan och nu ikväll var det gjort. Bara lufta koppling då o tuta o köra. Jovisst!! Tryck ner o släpp upp tryck ner o släpp upp tryck ner o släpp upp,,,,tjejen har fan kramp i benet nu, men nå koppling har ja inte.
Trycka ner o håll ner koppling lossa nippel, dra åt nippel släpp upp koppling är inte det ordningsföljden?
Kommer varken vätska eller luft, kärlet e fullt o minskar inte.
Om jag däremot lossar nippeln med kopplingen uppsläppt då suger den in luft, om jag därefter lossar med kopplingen nere, då fräser det ut både vätska o luft, men bara när jag lossat nippel med kopplingen uppsläppt innan, trycker jag ner den igen o släpper på nippeln, ingenting!
Hur kommer det sig??
Grymt irriterande!
tacksam för tips...
st
2
steeven
BMW 528-98
testa med att pumpa några gånger o öppna sedan nippeln med pedalen
uppe.
kan ta en stund innan det kommer luft o vätska.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Länk

///BMW - Was sonst!
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
jag hade ett liknande problem med min 525a.. Jag vart tvungen att plocka isär hela slaven och rengöra och trycka med tryckluften.. för slavcylindern hade blivit tät av smuts eller liknande. Jävlades på ett bra tag innan jag hittade problemet, det kan ju vara värt att testa?

Mvh Andreas
dr
50
drille
523touring-08
523 sedan-96
Hej magnus. Öppna luftnipplen och pumpa i bromsolja bakvägen med en oljekanna med en slangbit på/pumpa tills du ser att olja stiger i behållaren och drag åt nipplen därefter pumpar du sakta så luftar den sig självt.Den kommer att ta högre och högre om du inte har något fel på cylindern eller läcka i något rör eller anslutning

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.