|
|
|
|---|---|
|
Tjena har lite rost på bilen min. En E36 och sitter och funderar på vad det skulle kosta och köpa lackstift kostar ungefär, och hur mycket man får? Eller vad ska jag köpa, lackstift, eller vad rekommenderar ni? Mvh Daniel | |
| Ett lackstift fyller man i ett stenskott,innan rost bildas.Rost måste man slipa ner till ren plåt,spackla,grunda,lacka,. | |
|
jag hade lite lite smårost i bakre hjulhusen på min e36 coupe pga att det blästras i framkanten där det är en ganska stor plåtyta. Jag lånade mammas dremel multi, köpte en burk grundfärg (inte många tior), ett medel som omvandlar rost till en fast metall (några tior till) och så bad jag en billackerare blanda dakargul till mig (ca 150kr). Allt som allt kostade det ca 3-400kr och jag slipade hela insidan av hjulhusen. grundade och penselmålade. Jag la skarven i vecket runt hjulhuset så det inte syntes så mkt och inne i hjulhuset är plåten smått bulig så mitt arbete såg nästan fabriksgjort ut. Köp INTE bara lackstift och lacka över,rosten är fortfarande kvar under och lackstift är tunnare i konsistensen och täcker inte. Min gammla bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.