AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
765

Montering av Farthållare E 34.

is
16
issen
E34-525-93

Hej.

Jag har en 525 -93 med antisladdsystem.
Fick se att det satt en motor och vajer förmonterat till farthållaren.
Åkte till skroten och köpte en spak. Det var lika många sladdar på spaken som kontakten på bilen. Monterade men det verkar inte fungera då man trycker på farthållarspaken. Drar man ur kontakten på motorn till farthållaren så tänds antisladdsystemet i hastighetsmätaren.
Finns det någon extra säkring till farthållaren? Det är inte så lätt att läsa när det står på tyska i säkringsdosan.
Läste här på forumet att det var andra som hade det förmonterat. Men vill minnas att det var diezelbilar.

ch
76
chappy
120d -08
Det skall sitta en styrbox innanför vänster kickpanel!

vinkel är livet
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Det är med största sannolikhet så att din bil saknar boxarna.

Beemer 4 Life!
is
16
issen
E34-525-93

Det var som ni skrev, det fanns ingen styrbox. Endast en bred blå kontakt och två oranga. Jag hittade varken någon brytare eller någon lös kontakt till kopplingspedalen. Kan det vara så att den kabeln inte är fördragen eller ska det vara så?

Är det den breda blå kontakten som ska sitta i styrdonet?

Krävs det att styrboxen är från -91 och framåt eller går det att ta från en äldre modell? I så fall passar 3-eller 7-serien ? Det är ju lite konstigt att motorn och vajern är förmonterad i bilen.
PÅ min e34 530 -89 var det förberett, tog kanske 15 minuter att montera.
Det som tog tid var att felsöka när det efter monteringen inte fungerade.

Det var den här brytaren på kopplingspedalen som saknades, pang dit med den så var den igång.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.