AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.268

Tips till er med Rieger Ögonlock till E36 som släpper

Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Förmodligen kan inte jag vara den enda som har upptäckt Riegers usla passform gällande ögonlocken som går över både lampa och blinkers. Problemet är att de är gjutna i fel vinkel i förhållande till lampans horisontella och vertikala vinkel. När du limmar på dem och sedan stänger motorhuven leder detta till ett tryck ovanpå som gör att ögonlocken släpper längst in mot mitten (den delen som går ned lite). Nu kan man ställa in hur pass långt ned motorhuven ska pressa men min sitter inte i det nedersta läget. Se bilden för ett bra exempel även om jag har sett många likadana här i Sverige:

Länk

Jo eftersom de flesta nog inte riktigt bryr sig om hur de ser ut på den delen som motorhuven täcker (dvs med motorhuven stängd) så gjorde jag på följande sätt. Fram med vinkelslipen och kapade bort ca 1,5 cm i ovankant. Dvs där huven trycker på. Man kan i princip kapa bort så mycket som täcks av motorhuven. Efter denna enkla procedur är det bara att klistra på dem. Jag satte även in fogar upptill under ögonlocken så huven inte har något att trycka ned utan att det blir stopp direkt.

Mvh
Carsten
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Hmmm, tycker att jag har en jätte glipa mellan min huv och grill / ögonlock. Har provat att ändra huv inställningen men då låser han inte utan studsar upp igen.
Borde man ta bort dämpmattan som sitter på huven?!?

** be as free as you want **
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Var ställer man in det??

Jag har oxå en glipa mellan huv å grill...
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Var ställer man in det??

Jag har oxå en glipa mellan huv å grill...
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Du har två fjädrar med bult och mutter i huvens framkant. Prova och skruva på dessa.

** be as free as you want **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.