|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har länge drömt om en BMW M3 E46 cab, nu när jag har börjat fundera på det så måste jag ha en sådan. Jag ville därför kolla med er på forumet som kan bilarna, vad är det man ska kolla efter. Söker en M3 E46 Cab fullutrustad navi osv. Skulle vara trevligt att få lära sig om M bilarna som jag inte alls har någon erfarenhet med. Tack på förhand. Having a fast VOLVO is like coming out of the closet, You might surprise people, but you're still gay! | |
|
jag skulle ta den frågan i M-forumet, där finns många kunniga på ämnet. kan inte jättemycket om M-bilarna, men lite tips om E46 Cab har jag: 1: ROST! E46:ans värsta problem. förekommer oftast i kittningen (stavning?) i framkant av motorhuv, underkant i dörrarna, runtom i bakluckan. dessa delar byts ut gratis av BMW under roskyddsgarantin (6 år fram till årsmodell -04 tror jag, därefter 12 års rostkyddsgaranti), mao; om du köper en -01 -02 ska du vara extra noga med att kolla rost. 2: sedan är inte alla E46 cab hardtopförberedda. om det inte ingår hardtop, och du vill köpa till det, så kostar förberedning ca 8.000 kr om det inte redan är gjort. annars vad gäller M3, så ska det visst vara viktigt att kolla att bakaxeln eller vad det nu var är bytt på garantin. annars kan det visst bli dyrt (ca 30.000 kr) om den rasar. lite tips iaf, men försök få tråden flyttad till M-delen, så ska det nog rasa in mer tips. välkommen hit, och hoppas du hittar en fin bil! //B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.