|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw ägare o ni andra också.... Har problem med min vindruta. Har rengört rutan med diskmedel och lite andra medel för glas och till slut t-röd. Men det blev nästa värre till slut. När det regnar och man använder torkarnaså uppstår det slags hinna på rutan tillfälligt, ser ut som imma men utvändigt!?. Efter några sekunder så försvinner den. Och kör man med torkarna hela tiden vilket behövs ibland så hinner inte "Dimman" försvinna! Riktigt irriterande. På 2 ställen finns inte den s k "Dimman" och det är vid ändläget på vindrutetokarna innan dom vänder neråt igen. Rutan är repig så frågan är om det är dags att byta den? Eller ska man ge sig på nån medel? Försäkringsbolagen som Bmw försäkringar byter väl inte rutorna på självrisk eller? MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet | |
|
Har haft samma problem på en bil, det kändes som om torkarbladen var problemet? Kom aldrig till någon riktig lösning då det inte spelade så stor roll på den bilen. __________ |
|
| Har samma problem med min, den är väldigt repig och full av små stenskott (antagligen aldrig blivit bytad, 22k mil). Kanske är det de som är problemet? Smutsen kanske åker ner i alla små hålen och dras upp igen... | |
|
När bytte du torkarblad sist och äro de original? Det finnes en tråd där jag tipsar om att förlänga Original torkarblads livslängd. Prova det så försvinner nog 50% av dina bekymmer. Lycka till! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.