|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Men denna bilen har väl ändå HT? Vilket tyder på en traditionell sufflett - öht är marknaden inte alls lika sugna på plåtcabbar längre, och en roadster "ska" ju ha tyg, så... | |
|
Nya Z4 kommer i april–maj 2009, säger de på Jacobssons bil i Jönköping. |
|
| så bilder och information borde läcka ut snart :D | |
| skall gå att beställa i Jan | |
|
Vilka motorer kommer först? Att en ev. M-version dröjer tror jag vi kan vara överrens om, jag är mest nyfiken på hur det blir med rovorna i dagens x30i och x35i. Något mindre än den stora sugsexan är inte intressant. Är de sin vana trogen så släpper de en snikmotor motsvarande 2.5i som fanns med från start när förra generationen kom 2003 och sen minst en större spis - frågan är vilken eller vilka? Om det går att beställa i januari är utrustningslistor etc. inte långt borta...trevligt! Vill gärna ha klarhet i en del frågor, t. ex hur det blir med taket. |
|
|
stor motor lär nog behövas med tanke på att vikten lär öka.. personligen så tror jag att x35 motorn åker i samt eventuellt någon större(kanske v8:an) diesel lär oxå dyka upp.. sedan kommer det väl som vanligt någon 2.0-2.5 |
|
|
Har vi någon fingervisning om vart vikten hamnar? Att ökningen skulle vara så kraftig att mer mos krävs för att upprätthålla prestandan låter inget vidare och rent av märkligt. Visst, blir det plåttak åker vågen upp ett par hack men vi talar inte om 'ett par hundra kilo' eller så. Däremot kan bilens eventuellt ökade storlek addera en del. x35-motorn i en bil som viktmässigt någorlunda motsvarar den nuvarande vore mumma som toppmodell i serien om vi bortser från M. |
|
|
Vad tror ni att prislappen hamnar på för nya Z4? |
|
| Länk inredningen har lyxat till sig en aning | |
|
EUR 10 000 över nuvarande säger ryktet.... vilket jag tycker låter väldigt högt... men tydligen skall ju detta vara en "premium bil" //Mackan |
|
|
Om prispåslaget var 10 000 euro över nuvarande modell skulle priserna totalt sett i BMW's modellprogram bli helt skeva. Till exempel skulle en 335i cab vara billigare än en Z4 med 272hk-sexan. Glappet upp till Z4 med x35-motorn skulle bli omotiverat stort. Historiskt sett har Z4 varit prismässigt rätt väl matchad med 3-serie cab, en enkel jämförelse pekar på runt 3,5-5% i skillnad sett till priset för en naken bil. Återstår att se om det gamla stickprov håller än :) |
|
|
EUR 10.000 låter väldigt mycket, så speciell är den inte. |
|
| Länk den ser ut o va en bra bit större än dagens z4:a ,, | |
| Och det är inga goda nyheter. Ser verkligen fram emot data på både mått och vikt! Jag är tämligen säker på att de 1500 är passerade, frågan är bara med hur mycket. | |
| det har ju ryktats om en liten bmw z2 nu när z4:an blivit så stor | |
|
Det snackas om en "launch" i December (2a posten uppifrån] Länk Autobild spekulerar i EUR 43,000 för 6a med 272 hk Länk //Mackan |
|
|
Det priset lät avsevärt mer realistiskt, även om jag tror att det blir marginellt högre än vad Autobild gissar. Ett visst påslag jämfört med motsvarande E85 är väl att förvänta till följd av ny modell samt en starkare motor. Nåväl, det drar ihop sig. En fågel visslade i mitt öra att vissa handlare redan beställt exemplar och att dessa även erhållit lite information om motorer m.m. Inga överraskningar att rapportera på den fronten. |
|
| Länk premiär den 15december enligt bmw :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.