|
|
|
|---|---|
|
Ja, ikväll slog den alltså om, km-mätaren. På årets kanske sista tur. Till 300000km. Mätarställningen är nu 300001km! Det kändes nästan lite magiskt när alla siffrorna vände runt i sakta mak. Jag slogs av: (tillåter mig själv att glädjas en smiula:) * Hur trevlig M30-motorn är och hur mjukt den går. * Hur kraftfullt den mullrar i jämförelse med dagens bilar, trots att den är i originalskick med originalsystem. * Hur god vigör bilen är i. * Hur lungt och stabilt den ligger på vägen trots sin ålder. * Hur väl ihopskruvad den är. Bortsett från ett knäppljud från handskfacket (och vindbrus) är det tyst. Grejerna sitter fast. * Att inredningen delvis består av masonit :) * Att jag vill ha en mindre, tjockare ratt och kortare slag i lådan. Det blir nog en klassisk svart Momo till våren och kanske en shortshift. Har börjat fundera på att byta till e34 M5 styrväxel också :) Inspirerad av några diskussioner här på forumet! Jaja... Någon mer som har en e24 som passerat de 30? Eller e31a med för den delen, det vore intressant att höra! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk | |
|
Tjena. Min E24 har slagit om till 35000 mil i sommar...fast jag hade isär allt förra vintern då den hade gjort 34300 mil. Ingen skillnad på gången eller ljudet nu och innan. Dvs samma vackra ljud. jag vet att min aldrig varit isär innan (pärmar med papper på precis allt från förra ägaren dvs nr:1) Krysshoningen i loppen var kvar i hela loppen,inte alls några eliptiska former i loppen som sade omborrning. Bytte alla slitdelar när byxorna ändå var nere. Visst är det härligt att veta att den håller mitt liv ut.... Hade inne vev och block för kontrollmätning.passade på att blästra och lacka blocket,polera diverse aludelar. Mvh:Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.