AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.615

Elschema, stolar E46 touring...

pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej vänner!

Har en jätteakut fråga: Skulle behöva komma över ett elschema gällande framstolar till en E46 touring -04:a. Stolarna är mekaniska och har sidoairbags. Någon som kan vägleda mig dit jag kan hitta ett sådant?
Tusen tack på förhand!

Bästa hälsningar/ Peter Järvelid
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Hej igen Peter!

Du köpte väl en uppsättning mekaniska stolar?! Den enda elkonsumerande del en sådan stol kan ha är rumpvärmaren ;) Ev. kan de innehålla elektriskt svankstöd (ganska ovanligt).

Airbagen sitter inte stolen, utan i dörren :)

Mvh/ Niclas
Det lär även finnas kablage till sensormatta och bältessträckare. I vart fall på E39 skiljer det i kontaktstycket mellan olika årsmodeller, jag tyckte det var enklast att flytta över hela bälteslåsen med sträckare inklusive kablage från dom gamla stolarna och inte klippa och skarva kablar som styr säkerhetsutrustning. Det är förstås inte säkert att det är möjligt i ditt fall.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
flytta över bältessträckarna/bälteslåsen från din nuvarande stol, så du vet med säkerhet att du kan lita på den pyrotekniska laddnigen.

kontakterna ska bara passa på ett sätt. en för bältessträckaren, en för rumpvärmen osv. sitter väl dock tillsammans om jag inte minns fel.

rätta mig om jag ahr fel men jag tror inte E46 använder sensormatta i passagerarstolen?
Hmm, jag hittade i vart fall en för min E46:a så jag utgick från att dom hade det: Länk
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hej igen!

Tack för era svar!
Jag var lite stressad igår när jag skrev, så jag missade en "detalj".
Min bil har numera skinnklädsel, mekaniska sportstolar. De bytte jag rakt av mot originalstolarna. Däremot så sålde jag igår mina original tygstolar till en köpare som skulle ha dem i en gammal Dodge pickup. (57:a).
När han köpte stolarna av mig så frågade han ang. elschemat, men egentligen så tror jag att det är fullt tillräckligt om han får veta vilken kabel som har vilken betydelse.... Under stolarna sitter ju en gul "samlingskontakt".

Må väl!

Bästa hälsningar/Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.