|
|
|
|---|---|
|
Hej. Helt plötsligt så slutade Centrallåset samt fönsterhissarna att fungera och det luktade bränt en kort stund. Jag Hittade då denna smälta klump av plast och säkringar 2 st vid dosan under baksätet vid säkring 30, eftersom det int går att urskilja detaljer så kan det vara flera säkringar runt omkring säkring 30. Det Känns som något som inte är avsäkrat har pajat. Men detta är det enda som är synligt. Någon som har råkat ut för detta eller något liknande och kan hjälpa/tipsa om var felet kan ligg? Tack på förhand. Mvh Matte | |
|
Det kan ju även vara dålig kontakt vid någon säkring som orsakat värmeutvecklingen. Har varit med om det på ett kontakstycke med glapp till tändningslåsets kabelhärva. Bara att skarva ihop kablaget sedan och det fungerade. |
|
|
Har du en automatiskt avbländbar innerbackspegel? Oavsett så kan det vara bra att veta att de tre kablarna som en sådan ansluts till (ligger gömda under täckluckan i taket vid larmets mottagare och strömbrytarna för innerbelysningen) har med säkring 30 att göra. Det kan låta avlägset men med tanke på elsystemet i E32an kanske vara till nytta. |
|
|
Nej jag har inte automatiskt avbländning. Däremot så vet jag nu när det hände, det skedde när knappen för automatisk avfrostning trycktes in så kändes en bränd doft. Det är ju en del saker som aktiveras då. Mvh Matte |
|
|
>Det kan ju även vara dålig kontakt vid någon säkring som orsakat >värmeutvecklingen. Har varit med om det på ett kontakstycke med glapp >till tändningslåsets kabelhärva. Bara att skarva ihop kablaget sedan och det fungerade. Nu är det löst jag gjorde så här: kapade alla + ledningar 4 st. och dra om dem genom en ny säkringsdosa. Dessa säkringar är 30A och det låter lite högt.men de borde ha löst ut vid en ev. kortslutning. Tack /Matte Mvh Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.