AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.050

Äntligen, Ny inköpt BMW M3

Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Vill bara dela med min glädje med er...

Har nyligen köpt en BMW M3 -03! Ägt förut flertal Audi s3or , samt Mercedes C32 AMG.

Har verkligen köpt min dröm bil. Har alltid bytt bil varje år. Men denna skall behållas. Finns inget i närheten i den prisklassen med den körgläden- Visst all ära till Mercedes´s komfort, men just det lila extra fanns aldrig i AMG`n. Men den gick som f*n.

Efter ägt bilen i 3 dagar vill man bara ut köra och varva upp den till 7000-8000 varv. Slänga in 3ans växel med SMG lådan som är fantastisk!

Lägger under veckan upp lite bilder på min carbonsvarta m3a.

MMMmmmmm...
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Gratulerar till M3:an. Vackert med en carbonsvart M3:a. Välkommen hit till Autopower. Jag ser att du är ny medlem här. Det är verkligen ett fantastiskt forum det här, man kan hitta i princip allt man söker.

Bergen
grattis till bilen och välkommen till bmw-världen :D
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
kristian>> får man fråga vart du köpte den? kanske min gamla...eisenmann, bbs challenge fälgar?
Grattis till nya bilen många lyckliga mil önskas!

BOMIS: Vad har det blivit för substitut?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
maxey>> 996, 40 year edition, 1800 mil, sportsystem...
KristianT, hur är C32 AMG att äga? Är nämligen riktigt sugen på en sådan. Haft några problem med den? Automatlådorna har de ett rykte av säg att hålla? Några vibrationsproblem?
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Samuel2:

C32 är en fantastisk bil..dock dricker den ganska mycket i stadskörning. Låg runt 1.8-2.0l/milen!. Hade ett riktigt fint exempler som jag fick sålt förra veckan...Gick väldigt mjukt o fint. Hade lite problem vid kraftig inbromsning vid höghastighet...troligen bussning elr klapp i framvagnen.
Automatlådan är i princip skottsäker, AMG gör fantastiska bilar. Dock om det skulle vara lite rykningar/hug mellan växlarna skall du uppmärksama att dem är lite känsliga om det skulle läcka glykol! i lådan. Då e du körd. Testa några stycken innan du bestämmer dej. Är du i Malmö regionen som kan jag stå till ditt förfogande :)

Samt går intercoolerpumpen sönder som är ganska vanligt, som kyler kompressorn. Gick på sköna 5000kr ( inte hos mercedes!)

Även rost är ett helvete på dessa bilar, kontrollera alla kanter. Dörrar, huv, bagagelucka.

Lycka till!

/KristianT
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

kristian>> får man fråga vart du köpte den? kanske min gamla...eisenmann, bbs challenge fälgar?

Köpte den på Autoclassica i Ystad. Helt orginal. Då e det nog inte din =)
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Kul med ännu en M3 E46 i forumet, gratulerar till en grym bil. Jag är på G med en också inom kort!!

Mvh Johan
Visa användare
37
KristianT
M3 E46 SMGII 2003
Carbonsvart

Här kommer några nytagna bilder på min nya BMW M3 SMG II.

Länk

Mycket nöje :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
snygg, nu är det bara att börja modda, här är min gamla ;-)

lite rökfrägade blinker, csl diffuser, eisenmann race avgas

Länk

Länk

det första du borde göra är att byta ut baklyktorna till led inte så stor investering men det ser genast sååå mkt bättre ut...lycka till!
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Man kan ju inte köra runt orginal, lite måste man ändra =)

Lite personlig touch är ju given :)

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.