|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en trasig katalysator på min Z3 2.8 från 2000. Någon som vet vart man smidigt kan skaffa sig en ny? | |
|
hos katalysatorteknik finns det till din bil fast det var ju inte den billigaste :) Länk /Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
fast det kanske är värt att kolla vad den kostar hos bmw. /Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
|
Tack för svaren men min bil är en sen 2000 så katalysatorera sitter som två bananer direkt efter grenröret och inte under bilen som i länken. Det är sessvärre inte många som har en enhet för den konstruktionen. BMW ska ha 5500kr vilket är ganska mycket pengar så jag tänkte kolla om det fanns alternativ. Ingen som beställt utomlands eller är det väldigt ovanligt att katalysatorerna spricker? Som det ser ut nu ska jag plocka ner röret och om katalysatorn för övrigt är okey få någon att svetsa ihop den. Vad hade ni gjort? |
|
| Men hur är den trasig? Om den inte fungerar har innehållet släppt eller ev helt försvunnit och då är det inte mycket att göra.... | |
| Det är troligen bara en spricka för den ryker lite under värmeskölden. Avgasvärdena är näst intill okey men bilen puttrar=) | |
|
Då hade jag gjort som du! Lycka till..... |
|
|
Jag tycker svets hade varit en bra ide istället för att byta katten. Riwa |
|
| Nu är katalysatorna lagad och det ser ut att funka fint. Från att varit helt av (slog i ett fartgupp för ett tag sedan och efter det började bilen morra) så är den ihopsvetsad och alla avgasvärden ser bra ut. Återstår att se hur länge det håller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.