|
|
|
|---|---|
|
Hej, tacksam för hjälp. Jag får eventuellt köpa en 530ia sedan 05 som gått 4000mil. Den har skinklädsel,senstronic etc, komfortstolar, silvermetallic. Jag kan dock inte behålla den pga av familjesituationen (måste ha kombi). Tänkte dock försöka göra mig en hacka på den. Hur ser marknaden ut nu? vad kan jag räkna med att få för denna bil utan att behöva ligga på den för länge och vid snabb affär. Ser att dessa ligger ute för runt 250 men vad får idag? Vill inte bli fast med en bil jag inte har användning för. nope | |
|
När jag söker så tycker jag de flesta ligger högre än så? Länk Det finns dock en för 239' men du verkar ha lite mer utrustning än så? Prova att sätt ut den för 250' och se vad som händer? Det är dock ingen barnlek att försöka sälja en bil privat i den prisklassen. //Lövet |
|
|
Tackar för svar. Jag behöver bara sälja den för 210-220 för att göra en hacka. Men jag måste köpa den först. Vet inte hur marknaden ser ut med kriser hit och dit och vill inte riskera en utdragen försäljning eller att bli stående med kärran. Skall omsättas till en kombi nope |
|
|
En snabb försäljning av en begagnad tysk (momssmittad?) prestigebil med 3 liters sexa är inget självklart scenario. Naturligtvis underlättar det om man kan sälja den billigast på blocket men frågan är hur fort det går ändå? //Lövet |
|
|
Om jag vore i dina kläder hade jag satsat mina pengar i aktier istället - i vanliga fall så hade du garanterat kunnat göra dig en hacka på bilaffären men då marknaden ter sig som den gör är ingenting säkert... Visst, om du har möjlighet att behålla bilen några månader så är det en annan sak men av dina ord att dömma låter det som att du måste sälja den relativt omgående? Tryck in dina pengar i aktier istället - helt klart lättare och mer bekvämt! //A... |
|
|
tvesovla : "Tryck in dina pengar i aktier istället - helt klart lättare och mer bekvämt!" Nja, jag är skeptisk... Har personligen gjort ett uselt 2008- och jag är inte ensam.. Det är "farligt" med aktier just nu, marknaden är otroligt volatil.. Men visst går det att tjäna pengar, men också förlora.. OMX minus 21% förra veckan.. "Värdeminskning" värre än vilken bil som helst... |
|
|
Å andra sidan plus 15% sedan i fredags. Så visst går det om man träffar rätt. Håller med om att om man verkligen måste göra en snabb affär kanske det är bättre att inte göra den alls i nuläget. //Lövet |
|
|
Tror att det inte är den enklaste marknaden att sälja en begbil för över 200KSEK. |
|
| Stockbroke; Volatiliteten bidrar till en ökad hävstångseffekt; ju högre risk desto högre utdelning och det är precis sådan svängningar som anderas pratar om, som bidrar med mkt guld till plånboken =) | |
| tvesolva: Tyvärr så måste man vara ett riktigt proffs för att lyckas i denna marknad.. USA ner 8% i kväll. Uppgången på 15% verkar "suddas" bort rekordsnabbt.. Men visst finns det chans att tjäna pengar i en marknad som svänger så snabbt att man blir "åksjuk".. | |
|
Stockbroke: Om du vill utnyttja den volatila marknaden kan du ju använda dig av en "straddle". Det går alltid att tjäna pengar på börsen. Se Länk för förklaring. //Lövet |
|
|
Det här med straddle verkar intressant. Hur går det till? Använder man optioner eller warrants? Väntar med spänning... Mvh Ingemar |
|
| Om du köpte Ericsson för 500 000:- för ca tre år sedan ( jodå de flesta experter rådde till köp vid denna tidpunkt) så har du idag knappt 25 000:-. Köpte du En ny BMW som borde vara den kategori som sjunker snabbast så har du idag en bil som är värd nästan 10-falt och dessutom fått åka bra bil. Som en parentes så kunde du faktiskt köpt billig starköl för pengarna för tre år sedan och därefter fått 35 000:- pant idag (+ några rejäla fyllor) Jag har själv sysslat med värdepapper i mer än 25 år och håller med om att det över lång sikt är en överlägsen sparform, men det krävs också rätt mycket tid och resurser för att göra "säkra" affärer även om jag inte ens vill kalla någon aktieaffär för säker. Köpte du Microsoft för 500 000:- 1988 har du idag ca 5 000 000 000. Det är väl därför man fortfarande håller på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.