|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderade på hur bra en kolfiberhuv står emot stenskott? Är dem svagare eller starkare än en original huv? Har fått en känsla av att det iaf borde synas mindre på en kolfiberhuv. Sen funderar jag om kolfiberhuvar reagerar något speciellt på kyla, typ 20- ? | |
|
Lacka den så ska den nog stå emot. Har du koll på hur mycket vikt man sparar med en kolfiberhuv? |
|
|
Vanligtvis så brukar vikten vara 30-50% lägre än original. Nu tänker jag nog köpa huven pga utseendet och inte för vikt minskningen. Men funderar på att vänta tills våren/sommaren, inte så smart att börja köra med en ny huv på vintern kanske :( En till fundering: Alla ni som har kolfiberhuv, byter ni till original huven under vintern? |
|
|
Ursäkta men är det inte lacken som tar stryk av stenskott, har verkligen materialet ngn inverkan i detta. Vad beträffar kylan så tål den det, finns ju i flygmaskiner på hög höjd så lite nordisk kyla borde den stå ut med. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| Jo men blir lacken skadad kan man slipa ner den och lacka om. | |
| Niborz: Varför inte bara "filma" originalhuven med kolfiber-look-alike-film om du nu bara är ute efter "optiken"? | |
|
Dawwe: Det är en bra Idée, då det vore mycket mer prisvärt. Men nu är jag ute efter den här huven. Länk GTR-LOOK BMW E46 4DOOR.jpg Så det blir lite svårt att få den looken genom att bara "filma" om huven. tommysbmw: Det där med kylan, var en kompis som sa att det kan bli problem. Men som du säger så borde den nog klara vårt klimat. Om man nu får en "riktig" kolfiberhuv. |
|
|
Åhh !!! Vart fel på länken där... Skulle sitta fint med en "Edit" knapp ibland faktiskt! Ny länk ---> Länk |
|
Filip_J |
Om all annan plast, glasfiber och kolfiber som sitter på var och varannann bil klarar klimatet året runt så klarar definitivt huven det om det är tillräckligt med klarlack på. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.