|
|
|
|---|---|
|
Jag har idag bytt flexrör på min 530d, dom va båda half av och läckte ganska rejält. Bilen har sen jag köpte den gått lite slöare än andra 530d jag kört, men inte kunnat tänka mig att det va flex rören som va felet, har bytt lite givare bytte även turbon men inget hjälpte. Nu när dom bådas nya flexrören sitter monterade är ju bilen helt underbar att köra går mycket bättre än innan, på många bilar med turbon byter man avgassystemet till ett öppnare men här var det helt tvärtom, jag kollade på kattarna men hittade inga givare så turbon verkar bara velat ha lite mottryck.. En jämförelse, min bil med trasiga flexrör oxh KCR box gick sämre än min bil nu med hela flexrör fast utan KCR box, det gjorde en enorm skillnad att byta rören och nu är man ju lagom irreterad på sig själv att man inte började med att byta dom för 6mån sedan... Köp för guds skull inte bmws egna främre rör utan flexrören finns ju på biltema för 149kr st med rätt längd och allt Kanske ingen fråga men man är ju bara tvungen att skriva av sig när man äntligen hittat felet :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.