|
|
|
|---|---|
|
Jag förstår att det är svårt att uttala sig kategoriskt om bilar man inte har sett, men ibland undrar jag vad orsaken kan vara att det begärs så väldigt olika pris för snarlika bilar. I de här annonserna snackar vi drygt dubbelt så mkt resp. 50% mer jämfört med det lägst begärda priset (ok den dyraste är en 93:a). Vad kan orsaken vara? Är det något skumt med den billigaste? Anledningen till att jag ställer dessa frågorna är att jag själv är intresserad av en 325:a från 92-94. Jag kan tillägga att jag har noterat att säljaren av den billigaste bilen har fler annonser utlagda här på forumet, varför jag misstänker att en bilfirma ligger bakom annonsen. Är det en sannolik slutsats? Länk Länk Länk death is guaranteed - life is not | |
|
Jo det är så prisbilden ser ut just nu. Jag skulle personligen alrig köpa en 325 -92 för 52.000 eftersom det luktar bra skumt om den. Killen, eller "nina" har haft ett gäng tveksamma annonser och har även många annonser under köpes. När bilarna börjar bli så här gamla så måste man bedömma dom individuellt. Som riktlinje kan du får att ska ha 85.000 för min 94 med 15400 mil på i bra skick och bra servad. Därför har jag lite svårt att se att någon skulle ge 75.000 för en 19000mil 92a utan vanos. Men som sagt bedöm varje exemplar som det är. Jag skulle aldrig ge 100k för en 325a från 93. Oavsettskick. |
|
|
Tony Clifton: Kolla bla. in denna diskution ang. tveksamma annonser... Länk Instämmer med Acey, och kan du dessutom tänka dig att spendera uppåt 100k så kan du satsa på en 328 istället, du bör hitta ett skapligt exemplar för dom pengarna och det är det värt! Sålde själv min 328i Touring -95 (15000mil) med M-contur fälgar och lite annat godis för 96.000:- för ca 1/2år sen... fast jag ångrar att jag sålde den... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.