|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att varvräknaren och bränsleförbrukningsindikatorn slutat fungera på min 325 -90. Har bytt batteri och kollat säkrning utan resultat så går i tankar att helt enkelt byta ut hela SI-kortet för att vara på säkra sidan. Till min fråga, är det någon skillnad på SI-kortet mellan olika modeller 318/320/325? Har SI-kort med litiumbatterier. Om ni nu har ett liggandes som ni vet fungerar så köper jag det gärna för en rimlig slant. //Erik | |
|
Det finns äldre kort utan vavräknar chip, och det finns VDO och Motometer kort, alltså minst 3 olika vad jag vet. Jag har kort liggandes, 4 st trasiga :( |
|
|
Ok, tackar. Nu får jag bara hoppas att nån snäll själ kan leta fram ett nytt :). Borde vara ett Motometer jag har, VDO är den äldre med 1,2V batterierna? |
|
|
Vet ej, jag har både VDO och Motometer för varvräknarchip, båda har 1,2v batterier. Inget av dom kort jag har är nyare än -88, så litium kanske kom senare ?? |
|
| Edit: 1,2v i AA storlek. | |
|
Tror du det spelar någon roll vad jag sätter i för SI-kort med varvräknarchip? |
|
| Nej, jag har kört med båda i samma instrument, och det har funkat. | |
| Ok, då gäller bara att hitta ett fungerande :), tack än en gång | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.