AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.749

Såhär fräschar man upp en Imolaröd E36 M3

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Länk

:)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Fel länk ovan, även om modellen var rätt.

Här kommer Imolaröd M3 E36 Länk
Vilket jobb! Snyggt blev det i var fall!
Har sett dem förrut och får väl säga ett par ord om det..
Cabben är väl inte mycket att orda om, den är väl som min i skicket vad man kan se på bilderna.

Vad det gäller "rekonden" av den röda så vet jag av erfarenhet att Zymöl inte är så bra som det ser ut men MYCKET dyrare!
Jag har alltså provat flera av deras produketer och får väl säga att dem är bättre än det man köper på macken men typ 100 gånger dyrare.
En burk vax på 200 ml kostar över 6000!
Finns ingen motsvarighet till det i sverige.

En gissning är att den "rekonden" på den röda M3:an kostade minst 100000:- och är säkert att gämföra med en helrekond med plusmeny hos tex Ditec för under 10000:-!

///Micke
Min cabrio Länk
Glömde:
Den röde är ett MYCKET bra utgångsobjekt men man har dammat ner den både utvändigt och invändigt för att få effektfulla före/efterbilder.
Ser det tydligt i egenskap av både utbildad rekondare och fotograf.

///Micke
Min cabrio Länk
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Resultatet blev ju väldigt bra men som Micke O säger så har d säkerligen kostat galet mkt pengar.. Då ja e avd chef på ett Ditec center kan ja säg att en helrekond me plusplus meny inkl rubba hela bilen hade kanske gått på nånstans runt 6-8k o då inkl ALLT!! Givetvis ingår då inte o byta lister.... ;)
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Kul att se bilar i originalskick. Fan vad fina de blev trots att de inte hade angel-eyes eller M6-fälgar.
M3Crille:

Vad skiljer en vanlig(Ditec) rekond mot den rekonden som ni tar 6-8 för inkl allt som du beskriver?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
£8118 för en flaska "klet"??? Innehåller den Hitlers aska eller vad?! :)

...Men det är ju en helt fantastisk M3:a - undrar bara varför man har ATF-olja i en manuell bil? (Syns på ett av korten)

M3
380
M3Crille
Starre; D som skiljer e om d krävs en total rubbning av hela bilen (men då brukar man som regel ist förklara för kunden att bilen egentligen e för dålig för att Ditecbehandla sen e d upp till kunden) plus att man gör en total invändig rekond inkl skinnbehandling o balsam för skinnet eller protec (behandling för tygklädsel) o givetvis görs alla rutor rena o putsas.. Ev så kan även en glastec behandling rymmas i nämnda pris dvs ett medel på framrutan som e vattenavstötande o i princip gör att du inte behöver använda torkarna vid regn! :D Givetvis har ja d på min egen bil o har bara gott o säga om d!

För att ingen ska missförstå så ingår INTE rubbning, inv rekond, skinnbehandling/protec eller glastec i en normal Ditecbehandling! ;)
M3Crille:

För andra året i rad är det tänkt att Ditec(stockholm) ska igen ta hand om min bil. Då var skinnbehandling+rubbing i priset glastec gjordes för 3år sen. Men det var inte några 6-8k för den behandlingen.

Får ta ett snack med Ditec centret i morgon för jag fattar fortfarande inte att det ska vara stor skillnad i princip. Det enda som verkar skilja är glastec och inväding och rubbing??
M3
380
M3Crille
Vilken bil gjorde du d på?
Vad fick du gjort?

O sist; va fick du betala? (Kan kolla mina listor va d ska kosta)
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
fy fan vad fin den blev.. gillar den färgen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.