AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.514

M5 på Blocket.se

Tänkte bara lägga upp lite fakta kring en svart M5 -90 som finns till salu på blocket.
Jag sålde denna bil (M5 1989 regnr: OHB574) i Mars 2005 då hade den grå inredning och 31700mil på mätaren!
Denna är nu till salu som en -90:a med svart inredning och mellan 20-25000mil på mätaren...
Känns trist som tusan att sådant här förekommer!
Ska kanske tillägga att den även annonseras ut här på Autopower...
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Den har ju bara gått 22467 mil när den bes den 10 juni i år.....
Haha, ja det är ju inte så svårt att kolla upp mätarställning på bilar nu för tiden.
Bra att du varnar för detta!

Gillar fordon med fart
Lu
3
Lundgerg_bmw
M5 -90
525iM-sport -03
Kanske skulle ta kontakt med mig som äger bilen först innan du sprider en massa skit om min bil

Inge vett, ligg brett
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Hade kanske varit rätt väg o gå me o kontakta säljaren först men en varning e helt på sin plats!!
Lu
3
Lundgerg_bmw
M5 -90
525iM-sport -03
Tack crille, bilen verkar va helt ok, inget slark i bussningar eller nån tendens till missljud i varken motor eller låda

Slår först, frågar sen
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vad är rätt miltal på bilen då?
Conan999
Ja det är just det som är 10000kr frågan

Conan999
Conan999
Lundberg_bmw: Om du sätter ut en bil med fel miltal så ska du nog kallt räkna med lite påhopp från höger o vänster.

Conan999
Lundberg, tråden handlar inte om huruvida bilen känns i skicket.
Uppenbarligen är den skruvad och du kanske skulle rätta till annonsen.

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Att bilen är skruvad, det är en massa skit lundberg, helt korrekt. Men att det sprids, fiiint det! :)

///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Lundberg. Det är väl bara göra en pudel och ändra annonsen, synd om dej om du blivigt blåst, men tänk på att du som privat säljare kan bli stämd i tinget om du säljer en bil med falska information som du vet om. Dessutom antagligen förlora med inte bara ersättning för värdeskillnad på bilen utan också motpartens advokatkostnas som kan vara betydligt mer än bilen.
Lu
3
Lundgerg_bmw
M5 -90
525iM-sport -03
Mycket möjligt att det är fifflat innan min ägo, den var besiktigad 080610 då hade den gått 22467mil. jag köpte den 080903 och har i stort sett bara kört den på gatebil en gång och den har gått ca 22700 nu!

Slår först, frågar sen
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bilen är regad som 1989 men är egentligen en 90:a, då den har chassinr BK01565 . Vägverket har gjort fel, säljaren har rätt. Jämför själva på (uppgifterna kommer från fabriken): Länk

Märkte att det var bytt klädsel, men inte att det var bytt mätarställning :)
Bra att sånt kommer fram, det är för mycket bluff och skrot kring vissa M5:or. Skall uppmärksamma detta på M5-forumet också. Är flera som frågat om bilen där.

E34 M5 register Sverige
Lundberg: Det här är inget påhopp på dig som säljare av bilen, det är ett inlägg av omtanke om presumtiva köpare av bilen! Känns trist att även du verkar ha blivit förd bakom ljuset om den här M5:an. Kanske borde du ta upp det med föregående ägare då du inte ägt bilen speciellt länge snarare än att se ner på mig för det jag har att säga. Jag har själv blivit blåst/lurad i bilaffärer tidigare och här finns det en möjlighet för mig som tidigare ägare av bilen att klargöra lite fakta.

Rätt eller fel av mig, är upp till var och en att avgöra...

Men faktum kvarstår, jag köpte bilen med ca 26000 mil på mätaren. När jag sedan sålde den så hade den ca 31700 mil på mätaren.
Skicket på bilens utsida var då rent utsagt bedrövligt. Karossen var redan när jag köpte den försedd med fronten från en 540 efter en krock, den blev inte heller bättre av att jag lyckades fälla en tall längs med förarsidan på bilen med bucklor och repor som resultat...
Det enda som var riktigt bra med bilen i min ägo var motor/drivlina. Innan jag köpte denna M5:a så provkörde jag 7st andra, det var dock endast denna som motsvarade mina högt ställda förväntningar på M5:s prestanda.
Den var skönt "ställd" i chassit, försedd med ett chip från TS-motorsport samt ett supersprint cat-back avgassystem.

Nu verkar det dock som att den har fått den omsorg den förtjänar med tanke på skicket på annonsbilderna jämfört med när jag sålde den!

Men i min värld så kan inte en fin fasad få skyla över hård historik....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Länk till annonsen så vi ser vad vi pratar om?

__
/Chrille
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
deejaywasp: Det finns bara en M5 från 1990 i powerbörsen.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det finns inte längre nån annons att se. Är kanske inte till salu mer eller så gick den kanske till Norge som så många andra lågt prissatta värmländska M5:or brukar göra. Finns en skrot nära gränsen som hjälper folk att exportera kompletta fordon över till norrbaggarna som skrot.

E34 M5 register Sverige
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Bilen är såld, jag hade mailkontakt med säljaren ett tag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.