|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag skulle behöva elschema till BMW 728 (E38). Har sökt här och annorstädes men hittar ingenting. Någon som vet var man finner sådant? | |
|
Letade efter schema för att koppla in automatiskt avbländbar backspegel i E38an. Någonstans på forumet finns en länk till en rysk (!) hemsida med diverse scheman. Inte säker att jag har kvar länken, har den i den andra datorn i så fall. Leta gärna vidare själv, för jag är som sagt osäker på om jag har den kvar. Något speciellt schema du söker? Med lite tur har jag det. //Mikael |
|
|
Jag tror att sidan som Mikael sytfar på är diakom.ru. Men jag tror jag inte den sidan finns längre.. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Kolla här: Länk Kan tänkas att din bil finns med. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Tack för tipsen men jag har kollat dessa sedan tidigare och inget av dem omfattar BMW 728 (E38). Det närmsta jag lyckats komma (e38.org) är en BMW 740 -95, men det är ju inte samma motor. Har man tur kanske bilen i stort stämmer (någon som vet?), men motorns schema torde vara annorlunda. Så frågan är om det finns ett schema på någon mer okänd site? Eller om man rent av kan köpa ett någonstans? | |
|
Hittade länken jag talade om. Det var mycket riktigt till en 740 -95. Kanske någon annan kan hjälpa dig. Lycka till. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Vilken del/komponent av kopplingsschemat är du mest intresserad av? Jag kan kanske hjälpa dig att leta. Vilken årsmodell är det på din 728. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Jag har ingen BMW 728 (E38). Däremot funderar jag lite svagt på att köpa en. Jag gör alltid en viss research innan jag överväger en bil. Att man inte kan få tag på en servicemanual är en sak. Då får man meka på erfarenhet och motorn återfinns säkert i någon annan bil där man kan finna manual. Men jag vet inte om det är ens tänkbart att äga en bil där man inte har elschema? Man kan ju absolut inte gissa sig till hur saker och ting är kopplat på en modern bil. Det räcker ju med att något så enkelt som att vindrutetorkarna slutar att fungera, för att bilen i praktiken ska bli obrukbar. | |
|
Bengt C: Håller med om att det är bra att hitta info om alla prylar till en bil. Du kan nog känna dig helt trygg med att köpa en E38. Har själv en och 728 -99 och har hittat allt som är värt att veta på Autopower. Ett matnyttigt exempel har du här: Länk Sök gärna efter trådar på forumet som beskriver diverse fel. Är det första E38an? Titta då efter: Casterstagens skick, bärarmar, kylet bör fungera perferkt. Slitet skinn på förarstolen kan enkelt ordnas. Elen verkar sällan vara ett problem. Använd originaldelar! Mycket är likt E39, så jag får nog påstå att det finns hur mycket info som helst att tillgå. 728 är en underbar bil, visst finns det större motorer men det kostar också mer. Bilen är växlad för lugn körning men 193 hk och en kick-down -synd att påstå att den skulle vara slö. Lycka till! |
|
|
Elschemor finns i Bentley manualen visserligen inte specifikt för 728, men den skiljer sig inte nämvärt från 740 och 750 vilket är de modeller som fanns i USA ej heller finns manuella lådan med Det är inte farten som dödar, det är smällen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.