|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min sidoruta kärvade för ett tag sedan och det brukar jag avhjälpa med lite silikonspray så den glider bättre. Nu har den dock helt hamnat ur läge och den går och vicka så den blir sne, och den går varken att dra ner eller upp, utan fastnar i övre läget med ungeär 2cm kvar för stängning. Liiiiiiiiite jobbigt nu när det regnar, blir rätt blött i bilen vid körninig :) Jag förmodar att jag måste plocka bort dörrsidan och kika vad som hänt, troligen har den väl hamnat ur spår på något sätt. Jag tänke höra två saker innan jag gör detta dock; 1. Finns det någon bra pedagogisk beskrivning på hur man tar bort dörrsidan? 2. Finns det risk att några delar till själva annordningen gått sönder, om, isåfall vilka är mest troligt och är det lätt att köpa (vad heter det?) /Vol | |
|
Hej! Antagligen har inget gått sönder, den har nog bara släppt från de 2 hållarna i nederkant. Bara att klämma tillbaka dom igen, sätt silikon eller lim mellan hållarna som sitter på glaset och hållarna som sitter på armen, så slipper du nog problemet igen. Och när du ändå har sidan borta så smörj upp allt, även skenan som går ner i dörren kan få en massa silikonsprej så glider den bra sen. Den pedagogiska beskrivningen hittar du här: Länk Beskrivningen ligger under gamla bilar och den silvriga Z:an. Lycka till! /Emil Mina bilar: Länk |
|
| Äger själv ingen Z3:a (ännu) men ett litet varningens ord om limning. Om du limmar med tvåkomponentslim så utvecklas en hel del värme. En kompis till mig spräckte vindrutan när han limmade tillbaka en backspegel som lossnat. | |
|
Jag ser att du bor i Västra Götaland. Jag har en ganska bra servicemanual (Bentley books) om du vill låna. Finns i "Stor-Göteborg". "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Fråga 1: JA.Länk Mmm Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.