|
|
|
|---|---|
|
jag har en 540 e39a hur får man tv kanelr i bilen nån som vet hur allt fukar! har eventuelt funaderat o byta ut sterjon i bilen men då fösviner ju alt som har me färdatrn o alt det vill jag ju inte! | |
|
Länk pröva detta mvh cliffen |
|
|
Länk pröva detta mvh cliffen |
|
|
Hej. Har precis installerat(länken ovan), men ingen bild överhuvudtaget. Köpte en nyare box än den som beskrivs i mektipset(Philips DTR220). Denna box har dock inget val i menyn aktiv antenn på. Har ingen tvmottagning överhuvudtaget. Har kopplat in en av antennerna som sitter på videomodulen, precis som mektipset beskriver. Någon vänlig själ som vet om det finns en lösning på detta problem med någon antenn som funkar? Kan en antennförstärkare hjälpa? Någon som har lyckats med detta mektips och hur långt ifrån sändaren bor ni i så fall? |
|
|
Hej! Jag följde länken funka perfect Jag valde sagem(liten och smidig) |
|
| Misstänker att min box har ingen 5volt ut för aktiv antenn. Hur långt ifrån sändaren har du bild? Funkar det när du kör? | |
|
Hej! det beror lite på var man är då man kör ä de bra signal ä de ok att köra annars låser sig bilden(de analoga funka bättre |
|
| Lyckades få igång tvbilden nu!! Köpte en ny antenn+förstärkare som man kunde mata med extern spännig till förstärkaren. Funkar ok. Förstärkaren förstärker dock bara 10dB. Funderar på att köpa en till förstärkare så att jag har 20dB förstärkning. Kan det funka bättre om man kopplar in en antenn till parallelt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.