|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! När jag kör min E30 Touring "kvittrar" det bakifrån inne i kupe'n. Har bankat och ruskat på allt tror jag där bak... Irriterande ljud, måste ha stereon på för att slippa ljudet. Jonnte | |
|
Bara när du kör, inte när du bara gasar? Tänker på Bensinpumpen, men är det endast vid rullning, kanske ett hjullager som är kasst? // MVH Jocke |
|
| låt ngn sitta där bak medans du kör så han kan ta tag i saker o kolla om det slutar.. hatar det där ljudet hah | |
|
Tack, det ska vi prova. Det kommer absolut inifrån kupe'n. Jonnte |
|
| Har du kollat stötdämpar gummit övre | |
|
Nu har vi hittat "fågeln" ! Det var kontakten till innerbelysningen som sitter i nederkant på bakluckan. Lite 5-56 och det blev tyst. Min 14-årige son hittade kvitterkällan! Jonnte |
|
|
Hehe, kanske inte första stället man misstänker ljudet ifrån, men som oftast hittas dom av en slump. =) Skönt att det löste sig. |
|
| haha satt han i bagaget medans du körde :)? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
TimS! Hahaha....precis vad jag tänkte fråga! =) Mvh Patrik |
|
Ja det hade ju varit värre om Jonnte satt i bagaget och sonen körde ;) Nåt ska man väl ha ungarna till! __ /Chrille |
|
|
Bättre en fågel i baksätet än 10 i skogen eller? :) |
|
|
itne för o klanka ner ngn.. verkligen inte.. jag hade gjort likadant.. jag har själv suttit i flera bagageutrymmen när jag var mindre hehe |
|
|
Han satt faktiskt i bagaget, det är ju en Touring... när han höll i luckan blev det tyst. Kul med så många svar! Jonnte |
|
|
Jonnte: Var det den som kvittrade?! Där ser man, jag har också ett kvittrande ljud i min som kommer bakifrån och som låter som hård plast mot hård plast (lät ditt också så?). Igår (sent) fick jag iden att det kan komma från någon av luckorna till förvaringsfacken i bakskärmarna. Jag har dock inte kollat det ännu. Men nu kommer jag att börja med kontakten sedan avlägger jag rapport :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.