|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Ett par M6 replica 19" med däck för 13 lax, är det åt helvete för dyrt eller nått man får räkna med? (Nya) //Markus | |
|
Låter saftigt... Är det paketpris med billiga däck så verkar det väldigt dyrt! Om du vill ha bra pris på både däck å fälg hade jag letat efter 18" istället. Går säkert att få för 6-8k... Prutning är regel! |
|
|
Allt är väl relativt..?! De finns alltid snubbar som kommer att säga att dom inte skulle gjort si eller så. "Åh JÄVLAR va dyrt.. hade jag aaaaaldrig betalat" Har väl nåt med jantelagen och göra. "Du ska inte tro att du är nåt" Är det dyrt för dig? Det är väl frågan. Jag betalade 13.000 för mina. 19" M6 Själv är jag jättenöjd med affären! Oftast är det dom som klagar på priset som kör omkring med sina fula 15" orginalfälgar.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Ok, vad har du för däck på dina då? Jag tycker att det känns för dyrt, men kanske mest med tanke på att däcken inte lockar... Jag har hittat ett test på federal däck på automotorsport, men det är vinter så det går kanske inte att jämföra rakt av, hur som helst var det näst sämst... inte så kul. |
|
|
Jag fick mina i paket med Kuhmodäck. Ecsta sport. 19/235/35 fram och 19/265/30 bak. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Kollar själv lite grann efter fälgar (främst 18") dock och har hittat ett gäng replikor på M6. De brukar ligga runt 12000kr med Dunlop Sport Maxx. Självklart blir det billigare om du köper däck modell "TjingTjong" men sådant kommer aldrig i närheten av min bil. 1500 spänn styck för fälgen och 1750 kr för däcken (i ditt fall) är väl inget att bråka om? Vanliga original 16" kostar ju mer än så på BMW. //Lövet |
|
|
MM men nu var det just det där med tjing tjong... Eller, verkar vara austarlienska däck som tillverkas i taiwan... men de verkar vara tämligen långt från pirelli om man säger så (i alla fall de vinter däcken som jag hittade test på, med det kanske finns bra också). Efter lite surfande här så känns det ännu mer som att de inte är några höjdar däck. Egentligen bara en som har helgott betyg om dem, och han har 14"... Är det någon annan som har nån erfarenhet av Federal däck? |
|
|
Federal är inget jag skulle sätta på min egen bil i alla fall. Satsa på ett etablerat märke, ta hellre 18" istället om plånboken inte räcker till. Något annat än Pirell Bridgestone Dunlop Michelin Goodyear skulle det krävas fantastiska priser och makalösa testresultat för att jag skulle sätta något annat på bilen än. //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.