|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en trimmad m5 3,6 med högre komp andra kammar med mera. Bilen har betätt sig konstigt på sistonde, den rycker vid belastning tex 3växel i 50km/h och på halvgas alltså lugn ökning Har andra stift i för det höga kompet, men tänkte ska skulle testa att byta stift för att utesluta att det är det. Har m5 org stift liggandes våga man pröva dessa en snabbis eller smälter de och förstör hela motorn. Får inte tag på nya sådanda ja har i förens efter helgen Tacksam för svar Mvh Olli Dr Schrick kammar Smidda Weseco högkompskolvar BBS RK 18 | |
|
Som jag skrivit i ett par trådar förut ang dessa ryckningar vid drygt 2000-3000 varv, och halvgas osv osv. Så var felet för mig endast ventilkåpspackningen som var dålig, så det kom in olja till stiften. Så det kan vara en bra ide att se om det verkligen är torrt vid dina stift, är det inte torrt så är det väl förmodligen packningen som är dålig, så det läcker in olja. Iofs har jag ingen aning om hur m5 motorn ser ut? men det jag skrev ovanstående hjälpte min m3a iaf :) //Alex |
|
|
Hej! Läs den här tråden....alla de vanligaste orsaker till ojämn gång hesitering genomgås där. Länk Det går säkert att ta en sväng med orig stift om du inte tokkör. Skulle nog kolla fördelarlock och rotor medans du håller på. Är nämligen vanligt att dessa är aldrig bytta och ger driftstörningar av denna typen. MVH Sakke |
|
|
Hej Fick testa med en annans styrbox och nu funka bilen, har blivit nåt strul med min box efter mappning men tack för svaren grabbar Dr Schrick kammar Smidda Weseco högkompskolvar BBS RK 18 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.