|
|
|
|---|---|
|
Hej, har sökt utan lycka på min fråga, nämligen hur man får kartan att visa fartkameror konstans? Laddade ner en 2008-2 från piratviken som innehåller All EU Mobile & All EU Stationary Speed cameras, men jag förstår inte hur man får navigatorn att visa dessa på kartan? | |
| Du får gå till Information->Car->Euro Speedcams-> On location eller vilken ordning det nu är. Tyvärr måste du göra det varje gång men hur ofta kör man på okända vägar? | |
|
Inte ofta, men det finns alltså inget sätt att få kartan att visa dem hela tiden? Om man går via search funktionen, hur fungerar det då? Kan väll ärligt säga att jag inte gjort några direkta försök denna vägen utan gett mig fan på att hitta hur man får nav:en att visa hela tiden då jag antog det som självklart att det skulle fungera. |
|
| Med den gamla mjukvaran fick jag starta upp kartan varje gång manuellt när jag startade bilen. Med den nya visas kartan automatiskt när bilen går igång (om man har haft den på när man stängde av dvs). Jag ska kolla om kamerorna visas automatiskt också nu. | |
| Även kameror finns kvar efter att ha stängt av/startat bilen. | |
|
Ok, det låter ju lovande, men jag verkar inte förstå hur jag handat funktionen om att visa kameror. När jag går in i menyn och väljer speedcameras/eu stationary så kommer jag till en sida där man söker på objekt inom specifierat avstånd, men jag får inte upp ngt om kameror utan Entertainment tror jag. är det ngt fel på min skiva, kan det vara så att den inte har några kameror inlagda? kan ngn i så fall tipsa om var man kanske kan hitta en 2008-2 skiva som passar till en E60 -05 navi professional? eller tipsa om hur jag faktiskt använder mig av min bils funktioner :S |
|
| Förmodligen har du inte kameror på din skiva, jag laddade en på pirate bay. Jag tror den hette euro speed cam. sen väljer jag information, sen on location, sen car, sen euro speed cams. Jag fick bränna den med lägsta hastighet annars fungerade den inte så bra, lycka till. | |
| Mycket möjligt att jag inte har några kameror på skivan, men jag förstår fortfarande inte hur jag får sakerna att ligga kvar på kartan. Jag provade med bensinmackar men när man valt bensinmackar så kommer man dit man söker där man väljer avstånd och ev. namn. Sen söker man, och då får man upp en lista med avstånd till resp mack, men hur väljer man sen att de ska ligga kvar, och inte som resmål? | |
|
Länk är det denna? Står att det är western europe, men att det INTE finns med sverige på den? Ska ju vara med på denna skiva? jag tog hem denna, och skivan fungerar super, men det verkar inte som speed cams är rätt tillagt på den. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.