|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska montera tre stycken NBB extraljus på min 525d -05. Funderingen jag har är om man kan göra som förr, dvs tjuva ström från kabeln till helljus-lampan som styrning till extraljusrelät eller blir det larm om nå´t fel då? Ringde BMW-verkstaden och frågade vad de skulle ha för att montera. De skulle höra av sig dagen efter med pris, men de har inte ringt än två dagar senare. Om nå´n har några tips om extraljusmontage på e60/61 så får ni gärna höra av er. Bättre att ha än att önska sig | |
| Egentligen så borde inte strömmen som krävs för att dra ett relä vara tillräckligt stor för att påverka systemet så att den uppfattar det som ett lampfel.. Inga löften dock. | |
|
Har monterat en hel drös extraljus på div bilar med glödtrådsvakt, årsm 95-08 ,,,dock alldrig BMW,, . Har tagit signal i från kabeln som går till helljus,Aldrig varit några problem. Men kom ihåg att täta samt isolera ordentligt om du petar hål i kablar dom oxiderar sönder på nolltid annars. |
|
|
Inga problem att ta manöverström från ena helljusets pluskabel. Reläspolen drar kanske 100-200mA, påverkar inte systemet alls. FP |
|
| Har du PDC så kommer den att varna men det går ju att slå av.. | |
|
Tack för era svar. Då är det bara att börja kortsluta då:) Ska försöka hinna med att kolla idag hur man får lös njurarna för att komma åt att dra kablar och hitta nå´t bra ställe för att sätta relän på. Bättre att ha än att önska sig |
|
|
olv: Varnar PDC pga reläer eller nåt annat? Förutsätter att man inte monterar föremål framför givare naturligtvis. FP |
|
| Det är ju om man monterar framför, lätt att glömma bort det i stridens hetta.. Eventuellt kan PDC varna om du sätter lysena framför njurarna men man kan hålla lampan löst framför och prova lite före.. PDC varnar på min bil fast jag har satt lysena innanför grillen men det beror på att lysena är xenon konverterad, (Kina grejor=dåligt avstörd) men jag behöver inte ha extra ljuset tänt då jag parkerar så det går bra ändå.. Så här blev monteringen på min Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.