AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.147

Friservice, hur noga är BMW?

RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Servar BMW gratis bilen om det är 50-100 mil kvar enligt serviceindikatorn när friservicen går ut eller om indikatorn tänds en vecka efter att friservicen går ut?

Vad har ni för erfarenheter?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Beror på om du är en god övertalare...
Kan gå,men då ska det ju vara ganska goda argument för att få detta utfört innan s.a.s..

Mvh Janne.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
....ett argument är ju att man kommer att köra en långresa på kontinenten - där de inte har fri service!

Har för mig att verkstaden nämnde något kring 100 mil, när jag frågade dem för några år sedan...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Servar innan friservicen gått ut när det är så få mil kvar gör dom säkert. Men servar efter att friservicen gått ut blir nog svårare.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det är godkänt att göra fri service upp till 200 mil innan bilen indikerar att det är dags

BMW CS #5139
Se
67
Sebbe1985
BMW 530d Xdrive Touring M-Sport / M-Performance - 2014
BMW Z4 2.5Si-07
Jag servade Z:an i förra veckan och hade då lite drygt 500 mil kvar till service, bilen hade gått ungefär 1900 mil, det var inga som helst problem att få till det...

Ha en trevlig helg

Sebbe
Infon jag fick av Förenade Bil i Malmö var att man är berättigad till en gratis service per år så länge bilen rullat under 8000mil och är yngre än tre år. Vilket innebär tre fria servicar från uttagningsdatum.
Passade därför på att serva min 320 -04 två veckor innan den fyllde 3 år. Då hade den bara rullat drygt 6800mil vilket var ca 800mil kvar till "egentlig" service. Men det var i alla fall inget problem hos Förenade Bil som sagt. Oavsett vilket är ju detta inget som drabbar den enskilda verkstaden utan de debiterar ju indirekt BMW Sverige för servicekostnaden istället för bilägaren. Eller så kan man se det som att kostnaden bakas in i nypriset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.