|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nyligen separerat och tänkte passa på att ynna mig lyxen att få äga en BMW nu medan man får. Har suttit några nätter i rad nu och läst tips (bla på denna sida) och annonser men blir inte mkt klokare snarare tvärtom. Det blir inte bättre av att man blir idiotförklarad av sina vänner när man berättar om sina planer. Den ena skräckhistorien efter den andra får man höra om importbilar som inte kan repareras i Sverige för BMW sverige inte har rätt "koder" mm. Därför tänkte jag be er experter om lite råd. Banken kan nog gå med på 70-80000 och då klarar jag månadskostnaden om jag drar ner på ölen till helgen. Vad jag nu behöver är ett konkret förslag. Du borde kolla den och /eller den bilen som finns på www.xxxx. Helst skall du då inte äga bilen själv. Just nu snurrar det bara runt i huvudet med alla kolla upp: mil/ägare/serviceböcker mm. Så hjälp nu en stackare vars "värsta" bil hittills varit en MB 190E -85 (10 år gammal) Tack på förhand// Janne | |
| Länk | |
|
Grattis och välkommen till himmelriket där mentala hörselproppar äro en demokratisk rättighet:) Dina bekanta äro nog avundsjuk dels på att du vid unga år blir en fri man som kan genomföra sina drömmar, dels att du blir en BMWägare innan jul låter det som när du frågar dem.... hasso här på forumet har en blogg som kan ge dig lite input: Länk Om du vill ha och läsa så att all nattsömn försvinner hela helgen, använd Länk samt skriv "540 AND E34" respektive "540 AND E39". Provkör gärna är det mest konkreta jag kan säga. Det finns bytbil.com t ex eller Powerbörsen att kika på. Samt, ha inte bråttom då går ju bryggerinäringen i konken:) Mvh Asken |
|
|
Som ung man hade jag prioriterat ölen, party, resor och möten med människor (brudar) om det är vad du måste välja mellan för att ha råd. Och en bil kan kosta mer än den smakar, speciellt då slantarna bara räcker till kompromisser. Livet bjuder på oändligt mycket förändringar, enormt mycket mer än vad en bil som till sist blir vardag gör. Så därför, skit i bilen, strunta i att belåna dig, låt inte prylarna äga dig innan du har marginal. Tids nog åker du din dröm, och förhoppningsvis har du skaffat dig en del att dagdrömma om på vägen dit. Såg en cool nr.skylt i Göteborg häromdan, den satt på en vit Porsche 911 av nyare modell. 1XWIFE. Kördes av medelålders man som efter att ha gjort resan han inte kan göra om idag, förverkligat en dröm som säkert en gång var ett av valen. Humor, men också lite djupare filosofi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.