|
|
|
|---|---|
|
Ska till och byta termostat på bmwn nu. Är det några svårigheter med detta, någon här som gjort det förr? Mvh Fredrik | |
|
Jag har bytt termostat på min 318is -90 E30 med M42 motor. Samma motor som i E36 318is? Det var inte svårt. Töm kylaren, och därefter tar du bort den anslutning där kylarvätskan går in och ut i toppen på motorn, se länken. Byt termostat. Tänk på att du kan behöva nya packningar om dessa går sönder när du byter. Länk E |
|
|
ritzm, tror fläkten ska av va? Dessa kan vara gängade åt "fel" håll.. Känn efter när du skruvar så du inte tightar istället för att lossa . Annars inga problem som helst! Tänk på luftningen efteråt! // MVH Jocke |
|
|
Bytte på min 328iA igår. Inte speciellt svårt. Vet dock inte om det är annorlunda på en 318is. På min 328iA gjorde jag följande: Töm kylaren, ta bort fläkten (lite jobbigt), och sedan bort med termostathuset. Termostaten var verkligen "öppen", och med den nya termostat monterat står tempmätaren precis kl 12, även i högre hastigheter ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Proceduren är den samma på 318is dock mycket fortare och smidigare, blir lite mer utrymme med 2 cylindrar mindre =) // MVH Jocke |
|
|
Jag behövde inte plocka bort "fläkten" när jag bytte. Däremot tog jag bort kåpan över. E |
|
|
Tack ska ni ha för hjälpen. Ska nog slippa ta bort fläkten då det är bara 4cyl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.