|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är så att när jag kör min bmw 535i -90 så börjar det ryka i luftutblåsen när motorn blir varm. Det luktar också rent utsagt f..n i bilen om röken. Är det så att jag kan ha fått en lite spricka i värmepaketet som det kommer ut vattenånga ifrån eller kan det vara något annat? Det blir ju imma på rutan av det men inga mängder som det blev i min volvo 740 när värmepaketet gick sönder, för då såg man ingenting alls! Är det bara och byta värmeelementet/(kylartätning) eller kan det vara något annat? MVH Per | |
|
Då är vi två.. hände precis samma för mig i förrgår.. Jag har nu kopplat förbi mitt element.. vet dock inte hur jobbigt det är att byta detta än. får kolla på det i veckan, eller är det nån som vet hur man byter själva elementet. MVH Fredrik. Min bil. Länk |
|
|
Hej "BmWe30" hur gjorde du när du kopplade förbi värmepaketet? har inte kollat så noga men jag har för mig att det går in 3st slangar in genom torpedväggen mot värmepaketet. vilka är det jag ska ska koppla ihop för att göra en bypas? MVH Per |
|
|
har bytt värmepaket på en -92 gick väldigt smidigt det är bara skruvning inne i bilen, byt oringarna sammtidigt!! kolla bara vilket paket som sitter i bilen det finns 2 modeller vinkel är livet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.