|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu bränt med Maxell, 2,4x i Nero. Precis samma fel uppstår.....!? |
|
| Om du kör den gamla igen och sen Maxell? Bara en tanke... | |
|
Har gjort det...ingen skillnad tyvärr :-) |
|
| Testa koppla ur batteriet i en halvtimme. | |
|
Hejsan! Har samma problem som er. Jag har nyss uppdaterat programvaran i bilen och fixat en original 2008-1 karta som funkar utmärkt,,,men,,,Nu har jag bränt en 2009-1 med fartkameror, brände med 2,4x hastighet. Tog ut min original 2008-1 och satte in den nya brända skivan men det händer inget står bara "please insert DVD". Ska jag starta bilen och sätta in skivan eller vad är det som är fel? Mvh Peter |
|
|
Hejsan. Jag har ett litet bekymmer med min navi, när jag köpte bilen så fick jag med 2006-01 navi skivan, har tagit hem de filerna som nämns här i denna tråden, brännt ut på DVD skiva i 2x hastighet, 2008-01 funkar klockrent, men när jag lägger i 2009-01 så kommer följande fram: "New DVD version. Please shut down system and restart after 5 minutes" Vad jag gjorde då var att jag stängde av bilen och tog av nyckeln, sedan satte jag i nyckeln och startade bilen, då stod det att bilen inte kunde läsa av skivan, minns inte exakt vad det stod, men behöver ni veta det så kan jag gå ner och kolla. Några ideér? Bilen är en e90 -06 med stora navin. Mvh. Joakim |
|
|
xlm- Precis samma fel på min. Får uppdaterat mjukvaran på måndag, så får vi se om det löser problemet. 2009-1/2 ska tydligen vara double layer, vilket kräver en nyare mjukvara. Har också provat att ta bort all "onödig" information på skivan, så den får plats på en vanlig DVD, men samma fel uppstår. "En ny skiva har upptäckts, stäng av bilen och vänta i 5 min". |
|
| Okej, har också den där versionen som får plats på en vanlig DVD skiva, har inte testat den som kräver DL skiva, har du din på Svenska förresten? | |
| Och vad tar BMW för att uppgradera mjukvaran? är det inget man kan uppgradera själv? | |
|
Har min på engelska. BMW i DK (där jag bor) ska ha 2000 DKK för att uppgradera på måndag. Dyrt! |
|
|
Okej, löser det problemet med att det inte går att uppdatera med den nya skivan? Vad mer gör den uppgraderingen som du skall få gjord på Måndag? Och är det värt pengarna tycker du att få den uppgraderingen gjord för att få den nya navi skivan att funka? |
|
|
Ja den ska fixa, så det går att använda skivor från 09-> Jag har tröttnat på att vissa vägar inte är på min 2005 karta längre, och de bruna färgarna i iDriven, till skillnad från en 550i i familjen som kör med ny mjukvara med de grå'a färgarna. Bilen är numera en tjänstebil som jag själv sköter som ett litet barn, vilket betyder att företaget får slanta upp med kostnaden, så jag blir 100 % nöjd med bilen igen :-) |
|
|
Okej, så den nya uppdateringen kan man se genom att man har grå bakgrund istället för brun? Får kolla det när jag kommer ner till bilen nästa gång, antar att jag har den bruna. Är det någon skillnad i övrigt i den nya 2009 navi skivan? Eller det är bara vägarna som är tillagda och ändrade? Tycker mig kunna minnas att det kostade 3500kr här i Sverige att få den nya mjukvaran installerad, vilket är väldigt dyrt anser jag. |
|
|
Länk Ovanstående är en torrent som innehåller BMW Navi Pro för iDrive som är strippad och anpassad för enkelsidig DVD. Den är version 2008-2 och innehåller dessutom alla då kända fartkameror i Europa. Kräver *troligen* den mjukvaruuppdatering ni pratat om. Mjukvaruuppdateringen syns fö redan på förstaskärmen. Den nya har lite slickare grafik redan där. |
|
|
Arneby: Precis - snyggare grafik redan på första skärmen. |
|
|
Jag har inget att jämföra med så jag vet inte vilket jag har, men jag antar att den inte är uppdaterad, några andra kännetecken man kan se det på? Arneby: Jag har 2008-1 i bilen nu, stor skillnad mot 2008-2 ? |
|
| Arneby: Den torrenten du länkade till innehåller inte SE enligt beskrivningen, eller är det jag som är blind? Samt att den ligger på 5.78 GiB vilket betyder att den måste in på en DL skiva. | |
|
Sim: Hur har det gått med den nya mjukvaran, funkade 2009-01 skivan efter detta? |
|
|
Allt fungerar klockrent med mjukvaran. La i min 2009-1 skivan och allt fungerade. Nya mjukvaran är snyggare, snabbare och klart bättre. Snyggare färgar i navigationen och mycket bättre POI sökning. Damen som pratar i navin dödar inte stereon längre heller. Musiken spelar fint i bakgrunden. Vid vår gamla mjukvara 20.01 sänktes volymen för mycket vid navigations rösten. Tummarna upp helt enkelt. |
|
|
Hur lång tid tog denna uppdateringen? Kan man vänta undertiden dom fixar detta åt en? Funderar själv på att uppdatera min nämligen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.