|
|
|
|---|---|
|
Hej 8 serievänner Jag har ställt av min 840 för vintern och bestämde mig för att ta bort de två batterierna och ha dom inomhus för underhållsladdning. Det jag gjorde var att först lossa och ta ut det högra batteriet(förarsidan). Det vänstra var då fortfarande ikopplat och verkade generera ström till bilen då lampor och elfunktioner fortfarande fungerade. Dum som jag var läste jag efter detta i instruktionsboken att man under "inga omständigheter" får ta bort det ena batteriet utan att lossa på minuspolen på det andra. Efter att ha läst detta tog jag självklart bort minuspolen på det högra batteriet illa kvickt. Min fråga är, kan jag ha ställt till med nåt skit med elektroniken på grund av detta?? Med vänlig hälsning, | |
|
Klargörande för jag är lite trött och skrev fel... Jag lossade först VÄNSTRA batteriet(förarsidan) därefter minuspol på HÖGRA sidan ( passagerarsidan) |
|
|
Tjena.Det sitter en jordskruv med förgrening till båda batterierna för att undvika problemet.Hoppas att det inte har hunnit hända något för dig.Har du strömm så köp en C-tec underhållsladdare för en 5-hundring och koppla in på motorns + och minus så behöver du inte ens röra batterierna./Dixie. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.