|
|
|
|---|---|
| Efter en längre körning i hårt regn har jag fått fukt i ena blinkersen. Det är en e46 touring -05. Tänkte plocka ur glödlampan och köra en sväng när det är torrt ute för att vädra ur den men hur fasen kommer man åt? Någon som sitter på en bättre lösning? | |
| När jag hade det problemet med en bil (ej BMW) så tog jag ur lampan och tog en hårtork och blåste in i hålet och det fungerade riktigt bra, se till sedan att den verkligen är tät sedan också annars kommer det hända igen. | |
|
Kolla skarven mellan glaset och reflektorn. Jag hade en liten spricka på en av mina blinkers och fick samma syndrom. |
|
|
För att komma åt lampan måste man ta loss hela blinkersen, och det gör man genom att lossa en skruv som man kommer åt genom ett hål i framskärmen under huven. Jag har fått byta båda mina framblinkers på grund av sprickor. |
|
| Jag har bytt båda mina främre blinkers pga fuktproblem, de nya höll i 6 månader och nu ser de värre ut än de gamla var! | |
Conan999 |
Shit happens. På E-34 får man gå in från insidan Conan999 |
|
Tack, får skruva av blinkersen i helgen och kolla. Lite trist att det blir såhär efter bara 4000 mil. Kommer du ihåg vad nya kostade? |
|
| Jag gav 373kr/st med moms och BMWCS-rabatt. | |
| Jaha, det var ju inte så farligt. Jag räknade kallt med minst en tusing stycket. | |
|
Man måste väl inte skruva loss blinkersen... Har haft samma på min, men det är tydligen vanligt att vatten samlas där inne... bara att dra loss blinkersen och sätta dit nya |
|
| På E46 facelift är det en skruv som Adelson säger, före facelift är det en plasthake. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.