|
|
|
|---|---|
|
Har införskaffat mig en ersättningsruta då min gamla sprack i hanteringen. Bättre begagnad. Hur ska jag gå till väga för att p bästa sätt få fast den? Ska jag försöka dra fast den när ställningen är i helt uppfällt läge eller ska jag släppa en aning så det inte spänner så mycke? "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" | |
|
Hej! Du ska släppa en aning, annars blir det svårt. Dragkedjan kommer antagligen öppna sig på några ställen om du inte gör det. Sen är det bara att sitta inifrån och dra på kedjelåset åt vänster. Det Det hjälper bra om man är 2 så att en kan hålla emot och lirka från utsidan. Det jobbigaste kan vara att få på själva låset, sen är det bara att försiktigt dra runt hela vägen. Har du fått med dom små stiften till att hålla ihop dragkedjans ändar med? Om inte så se till att du är försiktig med dom du redan har och försök återanvända dom. Om du inte får ändarna till att hålla ihop så kan du ju själv gissa vad som kommer hända efterhand. Blir nog några fula ord, men det går att fixa iallafall. /Emil Mina bilar: Länk |
|
|
Du hade rätt! Låset var de krångligaste. Körde båtvax två ggr på varje sida av den "nygamla" rutan och den blev som ny! Härligt! =) Tack för tipset! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.